آرشیو یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۲۸۷
استان ها
۱۸

کوتاه

رکوردزنی ایجاد اشتغال در سمنان

دنیای اقتصاد – سمنان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سال جاری حدود 13 هزار نفر در استان مشغول به کار شدند که این میزان ایجاد شغل 30 درصد فراتر از برنامه های پیش بینی شده بود. اسماعیل غنیان در نشست شورای اشتغال سمنان خاطرنشان کرد: در سال جاری دراستان 1213 نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد برای 373 نفر اشتغال زایی شد.

غنیان ادامه داد: با ارائه تسهیلات 3500 میلیارد ریالی تسهیلات رونق تولید در سال جاری برای حدود 3 هزار نفر شغل ایجاد شد که این نشان از ثبت رکورد جدید در ایجاد اشتغال در بخش صنعت، کشاورزی و معدن سمنان است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: اگر زیرساخت های سرمایه گذاری همچون آب و جاده در بخش صنعت و معدن فراهم شود این استان ظرفیت ایجاد اشتغال سالانه تا حدود 20 هزار شغل را هم دارد.

افزایش 35 درصدی کمک های مردم یزد به نیازمندان

محبوبه مظفری دنیای اقتصاد- یزد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: در سال جاری رشد 35 درصدی کمک های مردمی در همه زمینه ها را داشتیم.

محسن علیزاده گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «جوانه لبخند بکاریم» با همت کمیته امداد و همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و بسیج سازندگی انجام می شود و به میزبانی دبیرستان دخترانه حاج احمد فلاح افتتاح شد و کمک های مردمی در پایگاه های کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه جمع آوری شد.وی افزود: دو هزار و 22 پایگاه در جشن نیکوکاری امسال در مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری، پایگاه های کمیته امداد و بسیج در شهر جمع آوری هدایای مردمی را برعهده گرفتند.

توجه ویژه پالایش نفت تبریز به محیط زیست منطقه

گروه بنگاه ها: با کمک نیروهای پالایشگاه، پتروشیمی و شهرداری منطقه 7 تبریز و سازمان محیط زیست آذربایجان شرقی و حضور مدیران و مسوولان آنها، 2100 اصله درخت در جاده تبریز - کجوار کاشته شد.

غلامرضا باقری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: اقدام انجام شده، با هماهنگی کامل با مسوولان شهرداری، محیط زیست و تمامی اعضا و کارکنان ما شکل گرفته است.در حاشیه این مراسم، قاسمی، مدیرکل محیط زیست استان، این اقدام را حرکتی مثبت در کاهش اثرهای زیان بار مرتبط با آلودگی هوای کلان شهر تبریز و کاهش آن دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش فضای سبز قدم مثبتی برای کاهش آلودگی هوا برداریم.