آرشیو یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۶
هنر
۱۰

جارچی

اعلام تاریخ اکران فیلم جدید اصغر فرهادی در آرژانتین

فیلم «همه می دانند»، جدیدترین ساخته سینمایی اصغر فرهادی که با نقش آفرینی «ریکاردو دارین»، ستاره سینمای آرژانتین، همراه است، از تاریخ 13 سپتامبر 2018، برابر با 22 شهریور، در سینماهای کشور آرژانتین روی پرده می رود.

پیش از این، تاریخ نمایش 9 می (19 اردیبهشت) برای فیلم «همه می دانند» در فرانسه اعلام شده بود که با توجه به برگزاری هفتادویکمین جشنواره بین المللی فیلم کن از تاریخ 8 تا 18 می (18 تا 28 اردیبهشت)، این فیلم به احتمال فراوان مانند دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن تجربه خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم «همه می دانند» آمده است: کارولینا برای دیدار با خانواده اش از آرژانتین به زادگاهش اسپانیا بازمی گردد. در این سفر که پیش بینی می شد به تجدید دیدار اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره ای به وقوع می پیوندد که بر روند زندگی کارولینا تاثیر می گذارد.

در شب های بخارا نوبت به محمد قاضی رسید

شرق: شب محمد قاضی از سوی مجله بخارا در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.مجله بخارا شب محمد قاضی را همراه با رونمایی از کتاب «بی ریشه» ترجمه محمد قاضی برگزار می کند.

در این مراسم محمدرضا جعفری، مهدی غبرایی، غلامرضا امامی، مسعود فروتن و علی دهباشی حضور دارند و به سخنرانی درباره زنده یاد محمد قاضی می پردازند. قرائت متنی از سروش حبیبی و نمایش فیلم مستند بخشی از این مراسم است. این مراسم ساعت 5 بعدازظهر دوشنبه، 21 اسفند 1396 در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی، واقع در خیابان نجات الهی، نبش خیابان ورشو برگزار می شود.