آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۹
ایران زمین
۱۹

ساخت دو هزار و 403 خانه در مناطق زلزله زده کرمانشاه در نیمه راه

اجرای کار اسکلت گذاری 2 هزار و 403 واحد آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شروع شده و کار دیوارچینی 815 واحد از این تعداد نیز به پایان رسیده است.

«رضا خواجه ای»، رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کار آواربرداری 16 هزار و 400 واحد آسیب دیده از نوع احداثی به پایان رسیده که 12 هزار و 200 واحد آن در مناطق روستایی و 4 هزار و 280 واحد نیز در مناطق شهری قرار دارد. همچنین کار پی کنی 7 هزار و 367 واحد به اتمام رسیده و فونداسیون 4 هزار و 167واحد نیز اجرا شده است. 530 واحد آسیب دیده هم سقف گذاری شده و 28 واحد نیز عملیات شیب بندی آنها به اتمام رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در خصوص واحدهای تعمیری نیز گفت: کار بازسازی 11 هزار و 500 واحد تعمیری از مجموع 19 هزار و 527 واحد تعمیری به اتمام رسیده است.وی همچنین از معرفی 51 هزار و 663 واحد به بانک برای دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: تاکنون 30 هزار واحد موفق به دریافت تسهیلات مورد نظر شده اند.

خواجه ای همچنین از پرداخت کمک بلاعوض به 20 هزار واحد آسیب دیده در جریان زلزله 7.3 ریشتری استان خبر داد و در ادامه از روند پیشرفت عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه کار بازسازی واحدهای آسیب دیده در هفته های اخیر سرعت خوبی به خود گرفته و امیدواری ما برای اتمام هرچه سریع تر کار افزایش یافته است. در این میان آنچه بیش از هر مساله دیگری مهم است مشارکت خود مردم در عملیات بازسازی و همکاری با نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. خواجه ای با بیان اینکه برای ساخت و ساز دوباره در مناطق شهری نیاز به صدور پروانه از سوی شهرداری است، گفت: تاکنون 390 پروانه توسط شهرداری های مناطق زلزله زده استان صادر شده است.