آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۲۸۸
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

موتورولا برای گوشی های خود هدست واقعیت مجازی می سازد

فارنت: واقعیت مجازی بازار جدیدی است که شرکت های بزرگ نمی توانند از آن چشم پوشی کنند و در همین زمینه باخبر شدیم موتورولا در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی برای گوشی های خود است. گوشی های تراز اول موتورولا امکانات بسیاری دارند، اما این امکانات از طریق مادهایی که برای این گوشی ها توسعه داده می شود قابل گسترش نیز هست، این امر باعث شده تا مادهای اسپیکر الکسا یا دوربین Instant را برای این گوشی ها شاهد باشیم.

از قرار معلوم گوشی های سری Z موتورولا در آینده ای نزدیک میزبان یک هدست واقعیت مجازی نیز خواهند بود. داستان این هدست واقعیت مجازی از آنجا شروع شد که ایوان بلس تصاویری از آن را در حساب توییتر خود منتشر کرد. برای آن دسته از کاربرانی که ایوان بلس را نمی شناسند باید بگوییم او ید طولایی در برملا کردن اسرار شرکت های بزرگ فناوری دارد و غالبا هم شایعاتش درست از آب در می آید. در حال حاضر به غیر از تصویری که از این هدست واقعیت مجازی در اختیار داریم خبر دیگری از آن در خصوص قیمت و زمان عرضه به بیرون منتشر نشده است. با توجه به سابقه ای که از عرضه محصولات موتورولا سراغ داریم می توان گفت هیچ بعید نیست که این هدست مجازی به این زودی ها راهی بازار نشود. در نگاه اول به هدست واقعیت مجازی موتورولا می توان گفت که این محصول شباهت های زیادی به سایر هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار دارد، به احتمال زیاد این هدست واقعیت مجازی تنها با پلت فرم Daydream VR سازگاری خواهد داشت. از طرف دیگر احتمال می رود هدست واقعیت مجازی موتورولا امکانات ابتدایی یک هدست واقعیت افزوده را نیز در اختیار کاربر قرار دهد. در حال حاضر به غیر از این موارد نمی توان نظر دیگری در خصوص ماد هدست واقعیت مجازی موتورولا اعلام کرد و باید دید در آینده موتورولا با چه امکاناتی این هدست را عرضه خواهد کرد.

معرفی نسل جدید تلویزیون های QLED 4K سامسونگ

فارنت: سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های تلویزیون در دنیا نسل 2018 تلویزیون های QLED 4K خود را معرفی کرد. با اولین نگاه به تلویزیون های تازه معرفی شده سامسونگ می توان متوجه شد که این تلویزیون ها به لحاظ بصری به جز بهینه سازی هایی در بهبود نمایش طیف رنگ مشکی شاهد تغییرات زیادی نیستند و تمرکز سامسونگ در تلویزیون های QLED 4K نسل 2018 بیشتر روی ویژگی ها و امکانات هوشمند این تلویزیون ها برای تعامل با منازل هوشمند بوده است.

تلویزیون های جدید QLED سامسونگ به دستیار صوتی بیکسبی مجهز هستند و قرار است نقش هاب مرکزی در پلت فرم SmartThings را داشته باشند تا از طریق این تلویزیون ها کاربر بتواند با سایر تجهیزات هوشمند منزل که با تلویزیون های سامسونگ سازگاری دارد تعامل برقرار کند. تلویزیون های تازه معرفی شده نسل 2018 سامسونگ را در بازار با مدل های تجاری Q9، Q8، Q7 و Q6 شاهد خواهیم بود و این تلویزیون ها در دو مدل خمیده و صاف عرضه می شوند. سامسونگ در حین رونمایی از تلویزیون های QLED 4K نسل 2018 اشاره ای به قیمت این تلویزیون ها نکرد اما از قرار معلوم قرار است تا یکی دو هفته دیگر شاهد عرضه این محصولات به بازار باشیم. در این تلویزیون های جدید شاهد ویژگی FALD نیز هستیم که نورپردازی بهتری را در پی دارد، سامسونگ برای اولین بار از این فناوری در تلویزیون های 4K QLED خود استفاده کرده است و انتظار می رود این تلویزیون ها طیف رنگ مشکی را با عمق و کنتراست بیشتری نشان دهند.

هر چهار مدل تلویزیون های تازه معرفی شده سامسونگ از فناوری +HDR10 پشتیبانی می کنند که در بین این تلویزیون ها مدل Q9 تصاویر HDR را با کیفیت بیشتری به نمایش می گذارد. یک ویژگی جذاب این تلویزیون ها نمایش بافت دیواری است که روی آن نصب شده اند. به این ترتیب تلویزیون عملا محو شده و فقط به شکل یک قاب دیده می شود. امکان نمایش درجه حرارت اتاق، سرخط خبرها، عکس های شخصی و اطلاعاتی از این دست نیز از مواردی است که تلویزیون های تازه معرفی شده سامسونگ در اختیار کاربر قرار می دهند. از طرف دیگر این تلویزیون ها عملا نقش یک داشبورد هوشمند را برای تعامل با سایر تجهیزات مانند دوربین، ترموستات و لامپ های هوشمند ایفا می کنند. تمام این فرآیند از طریق یک اپلیکیشن کنترل خواهد شد. تلویزیون های مدل Q9 QLED نسل 2018 سامسونگ در دو مدل 75 و 65 اینچ راهی بازار خواهند شد و مدل Q8 این تلویزیون ها ابعاد 75، 65 و 55 اینچی دارد. تلویزیون Q7 سامسونگ نیز در ابعاد 65،75 و 55 اینچ راهی بازار خواهد شد و تلویزیون های سری Q6 ابعادی برابر با 82، 75، 65، 55 و 49اینچ دارند.