آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۹
فن آوری
۸

خبر

استفاده 66 درصد کودکان ایرانی از تلفن همراه

مجری طرح حمایت از کودک در فضای مجازی گفت: 66 درصد کودکان 3 تا 5 سال در ایران از موبایل و تبلت استفاده می کنند. به گزارش مهر، خسرو سلجوقی با اشاره به نتایج پیمایش رفتارهای مصرفی در سال 96 کودکان 3 تا 5 سال در کشور گفت: حدود 66 درصد از جمعیت مورد مطالعه در این پیمایش، از وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه و تبلت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در گروه مصرف کنندگان، 27 درصد وسیله برای خود کودک است و 66 درصد از آن پدر و مادر و 7 درصد برای خواهر و برادر بوده است.

سلجوقی افزود: براساس مطالعات انجام شده، 4 درصد کودکان از شش ماهگی از ابزارهای ارتباطی استفاده می کنند و 14 درصد از آنها از یک سالگی با این ابزارها آشنا شده و از آنها استفاده می کنند. وی تاکید کرد: بیشترین تعداد کودکان که 30 درصد آنها را شامل می شود از دوسالگی، 28 درصد از سه سالگی و 20 درصد از چهارسالگی استفاده از این ابزارها را آغاز کرده اند.

شبکه فیلم رسانه وزارت ارتباطات افتتاح شد

شنبه 19 اسفند همزمان با برگزاری نخستین نشست خبری آنلاین با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه فیلم رسانه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت رسمی به بهره برداری رسید. به گزارش «ایران»شبکه فیلم رسانه ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به ICT Media، مدت یک ماه است که کار خود را به صورت آزمایشی بر بستر «آپارات» به آدرس https://www.aparat.com/ictmedia آغاز کرده و با برگزاری نشست خبری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسما معرفی شد. بعد از راه اندازی زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و پوشش سراسری نسل سوم و چهارم تلفن همراه در شهرهای سراسر کشور و همچنین ارائه تسهیلاتی چون محاسبه نیم بهای استفاده از ترافیک سایت های داخلی، این امکان فراهم شد تا با تولید محتوا بر بستر ارائه کنندگان بومی خدمات، گامی را در جهت افزایش حمایت از تولیدات، خدمات و محتوای داخلی برداشت. گفتنی است در نخستین نشست آنلاین وزیر ارتباطات که به مدت یک ساعت و 20 دقیقه پخش شد وزیر به حدود 50 سوال از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه سراسر کشور پاسخ گفت و در این مدت بیش از 12هزار کاربر از استان های مختلف، برگزاری برخط این نشست خبری را نظاره گر بودند.