آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۳
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

کمک به خیریه به جای تسلیت

بر پایه گزارش های منتشر شده در فضای مجازی، پس از انتشار خبر درگذشت «استیون هاوکینگ» کیهان شناس مشهور، وبسایت انجمن خیریه مرتبط با بیماری نورون حرکتی به خاطر هجوم مردم برای اهدای پول به این خیریه از کار افتاد.

توهین به مجلس از سوی اصولگرایان تندرو

برخی کاربران فضای مجازی با استناد به رسانه های متعلق به اصولگرایان تندرو نوشتند که آنها از رای اعتماد مجلس به سه وزیر و شکست استیضاح بشدت خشمگین شده اند و مسیر توهین به مجلس را در پیش گرفته اند. «گل گرفتن در مجلس»، «زمینگیر شدن با یک شام»، «ضرورت نماینده مردم بودن» و «شهدا شرمنده ایم» تعابیری است که در واکنش به رای اعتماد مجلس به سه وزیر از سوی رسانه های متعلق به اصولگرایان تندرو مطرح شد.

فراهم شدن امکان حضور در مزار مصدق

برخی کاربران فضای مجازی اقدام از سوی نهادهای مرتبط برای حضور مردم در مزار مصدق در احمد آباد را مطرح کردند. این درخواست در پی اقدام شورای شهر تهران در نامگذاری خیابان «نفت» به خیابان مصدق مطرح شده است.

نجفی را «استعفا دادند!»

گروهی از فعالان سیاسی در فضای مجازی برای استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران تعبیر «به استعفا کشاندن» را به کار بردند. این کاربران خواستار سخن گفتن نجفی با مردم شدند و نوشتند: «تسلیم فشار منفعت طلبان و رانت خواران انقلابی نما راه و رسم اصلاح طلبی نیست.» بسیاری از کاربران خواستار توضیح نجفی درباره چرایی استعفا شده اند. برخی کاربران فضای مجازی استعفای نجفی را به نبرد با فساد سیستماتیک مدیران قبلی نسبت داده اند.

8سال فرصت داشتید

یک عابر که به مجادله لفظی با مشایی در مقابل سفارت انگلیس پرداخته بود، خطاب به او گفت:«8 سال فرصت داشتید و دیدیم چه کردید!» بر پایه فیلمی که در فضای مجازی منتشر شد مشایی در حال سخنرانی بود که درگیر مجادله لفظی با عابر می شود، مشایی به عابر می گوید: «اجازه می دهید؟»، عابر خطاب به مشایی می گوید: «8 سال [فرصت و] اجازه داشتید.» مشایی خطاب به اطرافیانش می گوید:«از جایی آمده؟» عابر پاسخ می دهد «از جایی نیامده ام، پیک موتوری ام.»