آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۳
جهان
۲۰

دو خط خبر

خالد بن عبدالعزیز بن عیاف، وزیر گارد ملی عربستان با فرمانده کل ارتش امریکا و هیات همراه وی در ریاض دیدار کرد. در این دیدار دو طرف موضوعات مهم و مشترک میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

یک مقام ارشد در وزارت دارایی عراق خبر داد، اداره املاک و مستغلات این کشور، کاخ «رضوانیه» و محیط اطراف آن را به ساخت دانشگاه امریکایی اختصاص داده که از سال جاری میلادی افتتاح می شود.

انتخابات ریاست جمهوری مصر با باز شدن در حوزه های رای گیری در نیوزیلند، استرالیا، چین و کره جنوبی به روی رای دهندگان مصری، در خارج از مرزهای این کشور به طور رسمی آغاز شد.

فرماندهی مرکزی امریکا از سقوط یک بالگرد نظامی در نزدیکی القائم در استان الانبار عراق در نزدیکی مرزهای سوریه با هفت سرنشین خبر داد.

دادگاه عالی اسرائیل طرح دولتی اخراج هزاران آفریقایی مهاجر را که به صورت غیرقانونی وارد سرزمین های اشغالی شده بودند، به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورد.

دستگاه قضایی فرانسه حکم بازداشت حسه بنت سلمان، خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به این دلیل که محافظ شخصی اش در سال 2016 یک کارگر را در آپارتمانش در پاریس کتک زده بود، صادر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح جدیدی برای منفجر کردن بمب از مسافت دور رونمایی کرد.این سامانه لیزر ساخت شرکت رافائل اسرائیل است.

مدیر آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی هشدار داد، این سازمان پیش از فصل تابستان برای ادامه ارائه خدمات خود نیازمند تامین بودجه است. در همین حال قطر از کمک 50 میلیون دلاری به آنروا خبر داد.

نمایندگان مجلس اندونزی برای نخستین بار قانونی را به تصویب رساندند که طبق آن، انتقاد از سیاستمداران ملی جرم محسوب می شود.

شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور قانون جدید ائتلاف و امنیت انتخابات سال 2019 را تایید کرد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان که به افراطی گری مقابل پناهجویان معروف است، گفت: اسلام به آلمان تعلق ندارد. وی تاکید کرد تلاش می کند پناهجویان مسلمان به کشورشان باز گردند.