آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۳
اجتماعی
۴

وزیر ورزش و جوانان خبر داد

پرداخت 12 هزار میلیارد تومان وام ازدواج

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پیش بینی دولت برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال آینده گفت: 80درصد اشتغال جدید مربوط به جوانان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‎فر در نشست هم اندیشی وزیر ورزش و جوانان با هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد استان گلستان اظهارکرد: دولت برای رونق و توسعه اقتصادی کشور در سال آینده دو طرح بزرگ احیا و بازسازی بافت های فرسوده و نوسازی سیستم حمل و نقل را دنبال می کند.

سلطانی فر ادامه داد: جوان گرایی را در مدیریت های مختلف ستاد و صف وزارتخانه ورزش و جوانان دنبال می کنیم. تلاش ما این است که انتقال قدرت از نسل به نسل جوان با آرامش و تدبیر صورت گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص استفاده از بانوان در این وزارتخانه گفت: دو معاون وزیر خانم در این وزارتخانه داریم. در هیچ یک از وزارتخانه ها این کار صورت نگرفته است همچنین در حال فراهم کردم زمینه حضور بانوان در بخش مدیریت استان ها هستیم.

وزیر ورزش و جوانان به پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج جوانان نیز اشاره و اظهارکرد: در سال 92 و 93 سقف پرداخت تسهیلات سه میلیون تومان بود که در سال 94 به 10 میلیون تومان رسید و در سال آینده به 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده در سال 92، 2 هزار و 900 میلیارد تومان بود که این میزان در سال 95 به 9 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. امسال نیز پرداخت ها از مرز 12 هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.