آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۱۳
اقتصاد
۵

خبر

سیف: تورم در سال آینده هم تک رقمی خواهد بود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با حفظ انضباط پولی و مالی دولت، در سال آینده هم تورم تک رقمی خواهیم داشت. به گزارش ایسنا، ولی الله سیف در حاشیه جلسه (یکشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدام بانک مرکزی در تحقق شعار سال اظهار کرد: دولت در ایجاد اشتغال دستاوردهای خوبی داشته است. در زمینه تولید هم دولت و نظام بانکی به همراه سایر دستگاه ها دستاوردهای خوبی داشته است.

درخواست آزادی رانندگان زندانی در ترکمنستان

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: موضوع رسیدگی به آزادی رانندگان ایرانی زندانی در ترکمنستان در دستور کار روحانی در سفر نوروزی به این کشور قرار گرفت. به گزارش مهر، پس از آنکه روز گذشته خبری مبنی بر وجود 340 راننده کامیون ترانزیت ایرانی در زندان های ترکمنستان در خبرگزاری مهر منتشر شد، داوود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت وگو با خبرنگار مهر از در دستور کار قرارگرفتن این موضوع در سفر آتی رئیس جمهور به عشق آباد خبر داد. این 340 راننده ایرانی به بهانه های واهی از سوی پلیس و دستگاه قضائی ترکمنستان بدون محاکمه، بازداشت و زندانی شده اند و چشم انتظار هستند تا رئیس جمهور کشورمان در سفر هفتم و هشتم فروردین 97 به عشق آباد از قربانقلی بردی محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان خواستار عفو آنها شود.

واردات انواع کاغذ چاپ از پرداخت مالیات و عوارض معاف است

گمرک ایران اعلام کرد: واردات انواع کاغذ که تنها به منظور نوشتن، چاپ، تحریر و مطبوعات و دفاتر تحریر به کار می رود، از پرداخت مالیات و عوارض معاف است. به گزارش ایرنا از تارنمای گمرک، واردات کاغذهای گلاسه با وزن کمتر از 250 گرم در هر مترمربع که در چاپ کتاب و مطبوعات کاربرد دارد، مشمول پرداخت مالیات و عوارض نیست، ولی این معافیت مشمول عرضه و واردات انواع کاغذ گلاسه که مطابق استاندارد جهانی بیش از 250 گرم وزن در هر مترمربع دارد، نمی شود.