آرشیو سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۳
ورزش
۱۸

علیرضا جهانبخش در گفت و گو با جام جم: کارمان در جام جهانی خیلی سخت است

علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی آلکمار از ابتدای سال در اردوی تیم ملی بود و مقابل تونس و الجزایر هم برای ایران به میدان رفت. علیرضا در بازی الجزایر عملکرد خوبی در زمین مسابقه داشت و بارها مدافعان حریف را آزار داد.

علیرضا در این مسابقه یک پاس گل هم داد. کارلوس کی روش بعد از این دو بازی اعتقاد داشت تیم ملی نیاز به هماهنگی بیشتری دارد. وقتی از علیرضا در این باره سوال می کنیم، پاسخ می دهد: قطعا خیلی ها بازی آرژانتین و اسپانیا را دیدند. رقبای ما در چنین سطحی هستند. ما باید خودمان را برای سخت ترین مسابقات آماده کنیم. مراکش تیم قدرتمندی است و حتی می تواند برای پرتغال دردسرساز باشد. پرتغال هم که نیاز به تعریف ندارد و آخرین بار قهرمان یورو شده است. پس باید خودمان را به بهترین شکل آماده مسابقات کنیم و بتوانیم برای ایران افتخار بیافرینیم. جهانبخش ادامه می دهد: کشورهای آسیایی برای آماده سازی تیم خود هزینه های زیادی کرده اند. برای آنها جام جهانی در اولویت اول است. بی شک این رقابت ها بسیار مهم است و همه کشورها با تمام توان وارد مسابقات می شوند. ما هم باید تلاش کنیم هر چه داریم بگذاریم و یک تیم ملی کاملا آماده روانه رقابت ها کنیم. واقعا کار سخت است.

جهانبخش درباره دو بازی تیم ملی هم توضیح می دهد: بازی با تونس و الجزایر واقعا محک خوبی بود. این دو مسابقه اما نشان داد ما به هماهنگی بیشتری نیاز داریم. زمان زیادی هم تا شروع رقابت های جام جهانی باقی نمانده است. کادر فنی برنامه خوبی دارد و قطعا ما می توانیم در زمان باقیمانده در صورت حمایت همه یک تیم قدرتمند و آماده روانه رقابت های جام جهانی کنیم.