آرشیو چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۳
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات بزرگ معلمان آمریکایی در اعتراض به مشکلات معیشتی

هزاران معلم آمریکایی در دو ایالت این کشور در اعتراض به کمی حقوق و دستمزدشان تظاهرات کرده و ساختمان کنگره ایالتی را تسخیر کردند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن بودجه بخش آموزش را کاهش و بودجه بخش نظامی را به شدت افزایش داده است که این مسئله اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشته است. روزدوشنبه هزاران معلم آمریکایی که به این شرایط اعتراض داشتند، در ایالت های کنتاکی و اوکلاهما تظاهرات کردند. به منظور برگزاری این تظاهرات اعتراضی کلاس های درس زیادی در این دو ایالت تعطیل شدند. در برخی نواحی مدارس به علت تعطیلات بهاری تعطیل بودند اما در سایر نواحی نیز مقامات در موقعیتی نبودند که برای آموزگاران جایگزینی پیدا کنند.

تصاویر هوایی از این تظاهرات جمعیت بزرگی را نشان می دادند که در برابر کنگره ایالتی در شهر اوکلاهما تجمع کرده بودند و عده زیادی هم وارد ساختمان کنگره شده بودند. هزاران نفر نیز در شهر فرانکفورت، مرکز ایالت کنتاکی در شرق آمریکا مشغول تظاهرات علیه کمی حقوق و دستمزد بودند. به نوشته روزنامه های محلی 120 مدرسه دولتی این ایالت روز دوشنبه به دلیل این اعتراض ها تعطیل شد. تظاهرات کنندگان در شهر فرانکفورت پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که روی آنها شعار «آیا صدای من را می شنوید؟» و «برای تحصیل کودکان ما سرمایه گذاری کنید»، به چشم می خورد.

تظاهرات کنندگان در فرانکفورت همچنین شعار «ما دیگر این را تحمل نمی کنیم» را فریاد می زدند. در ایالت کنتاکی آموزگاران به ویژه به طرح تغییر شرایط بازنشستگی خود معترضند و تامین مالی بهتری را برای مدارس دولتی خواستارند. در اوکلاهاما برخی آموزگاران می گویند برای این که بتوانند نیازهای خود را تامین کنند، به کار دوم اشتغال دارند و افزایش حقوق تعیین شده برای یک سال را ناکافی ارزیابی می کنند.این تازه ترین جنبشی است که آموزگاران مدارس دولتی بعد از اعتصابی 9 روزه در ماه مارس(اسفند) در ویرجینیای غربی آغاز کردند. اعتصاب 9 روزه آنها در ماه مارس به آموزگاران این ایالت امکان داد نخستین افزایش دستمزدهای خود را در طول چهار سال محقق سازند.