آرشیو پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۵
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

او

استنلی کوبریک را که می شناسید؟ بعضی هایتان حتی سرش قسم می خورید آن قدر که فیلم هایش را دوست دارید، اما کمتر کسی هست او را به عنوان عکاس بشناسد. با این حال مجموعه ای از عکس هایی که او عکاس آنها بوده به زودی در موزه شهر نیویورک به نمایش درمی آید.

آن طور که مهر به نقل از ورایتی نوشته، استنلی کوبریک خیلی پیش از آن که فیلم هایش را بسازد، عکاسی بود که برای مجله «لوک» عکاسی می کرده است. دورانی که او در «لوک» خلق کرده موضوع نمایشگاه جدیدی در موزه شهر نیویورک است که با عنوان «از درون یک لنز متفاوت: استنلی کوبریک عکاسی می کند» از سوم ماه می شروع می شود و تا اکتبر ادامه می یابد.

این

قصه، قصه ای قدیمی است. ما هم در جام جم بارها سرانجام آن را پیگیری کرده ایم، اما ظاهرا قصه بالاخره به آخر خودش رسیده است؛ دیروز خبر رسید که بالاخره ساختمان جدید خانه تئاتر 25فروردین ماه با برگزاری مراسمی ویژه افتتاح می شود. یک دهه است که آنها یعنی تئاتری ها در ساختمانی در اطراف چهارراه ولیعصر (عج) هستند و در این سال ها مهلت حضور اهالی خانه تئاتر در این ساختمان بارها توسط شهرداری تمدید شده است، اما طبق اعلام ایرج راد که در تمام این سال ها بیشترین پیگیری را برای راه اندازی محل جدید خانه تئاتر در خیابان سمیه داشته، این ساختمان 25 فروردین به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

آنها

چندی پیش بود که انجمن قلم ایران برای پاسداشت عملکرد شهدای مدافع حرم از تمامی نویسندگان و شاعران متعهد کشور طی فراخوان گسترده ای دعوت کرد تا در دو شاخه شعر و داستان به آفرینش آثار ادبی بپردازند و حالا از آثار آنها دو کتاب شعر و داستان «حرمت حریم حرم» امروز منتشر شده است.