آرشیو پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۵
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

رفتار شگفتی ساز مردم در ساحل بندرعباس!

سایت بادگیر، عکسی از ساحل سورو در بندرعباس منتشر کرده که در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی بازخورد زیادی داشته است. این عکس ساحل سورو، یکی از قدیمی ترین و بکرترین ساحل های ایران را در ایام نوروز نشان می دهد که مردم با خودرو تا لب دریا رفته اند! این سایت نوشته در کجای دنیا مردم به جای قدم زدن در ساحل با خودرو به کنار دریا می آیند؟!

آلودگی ساحل های ایران یکی از جدی ترین معضلات زیست محیطی کشورمان است که برای مبارزه با آن به عظم ملی و فرهنگسازی نیاز است.

کلیساهای چوبی روسیه

در جزیره دورافتاده کیژی که در شمال روسیه است، حدود 300 کلیسای چوبی وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش فردانیوز، رفتن به این منطقه سرد روسیه که معمولا پر از برف و یخ است، ساده نیست اما تماشای این کلیساها از نزدیک یکی از جاذبه های توریستی کیژی است که مردم زیادی را وسوسه می کند.

کشف ردپای میلیون ساله

محققان حدود 50 ردپا متعلق به بزرگ ترین دایناسورهای جهان را با قدمت 170 میلیون سال در اسکاتلند کشف کرده اند.

به گزارش مهر، دانشمندان حدود 50 جای پا از بزرگ ترین دایناسورهای جهان در جزیره Isle of Skye کشف کرده اند.

این ردپاها به حیواناتی با پنجه های تیز و گوشتخوار تعلق دارد که 170 میلیون سال قبل می زیسته اند. اما جالب آن که ردپای این دایناسورها با طول حدود 15 متر بتازگی در صخره های این جزیره کشف شده است. دانشمندان معتقدند این ردپاها قدیمی ترین فسیلی است که در اسکاتلند کشف شده است.

همچنین این ردپاها نشان می دهد دایناسورهای مورد نظر با بقیه حیوانات در آرامش می زیسته اند. این دومین ردپای دایناسوری است که در جزیره Skye کشف می شود. انجام مطالعات در این جزیره به دلیل شرایط آب و هوایی و امواج، کار مشکلی است.

بیشتر ردپاهای کشف شده در این جزیره به اعضای قدیمی تر خانواده تی رکس تعلق دارد که روی دوپا راه می رفته اند و قدشان بیش از دو متر بوده است. اما بزرگ ترین ردپا با عرض 70 سانتی متر به یک sauropod تعلق دارد.