آرشیو پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۵
صفحه آخر
۲۰

آغاز مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از امروز تا شنبه (18 فروردین) در نمایشگاه بین المللی تهران در بزرگراه چمران برگزار می شود. این دوره از مسابقات در بخش های مختلف دانشجویی، دانش آموزی، کاربردی و شبیه سازی با لیگ های مختلف، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

بنا به اعلام کمیته برگزاری این مسابقات، امسال 779 تیم برای شرکت در ربوکاپ آزاد ایران ثبت نام کردند که از این تعداد 478 تیم برای شرکت در مسابقات پذیرفته شدند. در این بین 38 تیم از کشورهای ترکیه، آلمان، چین، هلند، آمریکا، فرانسه، انگلیس، پرو، هند، سنگاپور و کره جنوبی در این مسابقات شرکت کرده اند.

از مهم ترین تغییرات در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، می توان به راه اندازی لیگ های جدید با اهداف کاربردی مانند لیگ ربات های آتش نشان در دو گرایش خاموش کردن کشتی سانچی و ساختمان پلاسکو اشاره کرد. همچنین لیگ های مختلفی با عنوان لیگ نمایش ربات ها در رده های مختلف دانش آموزی و بزرگسالان، خلاقیت های رباتیک گروه های مختلف را در قالب نمایشگاه به علاقه مندان نشان خواهد داد. در بخش های دیگر ربات های مختلف پرنده، فوتبالیست، انسان نما، امدادگر، ربات خانگی، ربات ها در صنعت، ربات های مین یاب و... با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین در حاشیه مسابقات، نمایشگاه های مختلفی از فناوری های نوین مرتبط با رباتیک، مکاترونیک و هوش مصنوعی دایر است.

این مسابقات فرصت مناسبی برای بازدید از دستاوردهای رباتیکی کشور فراهم کرده است تا علاقه مندان از نزدیک با آخرین تحولات آشنا شوند. بازدید از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از ساعت 9 تا 17 در نمایشگاه بین المللی تهران برای عموم آزاد و رایگان است.