آرشیو پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۵
حوادث
۱۹

مهر تائید بر حکم قصاص مرد همسرکش

قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص مرد میانسال را که همسرش را قربانی بد بینی خود کرده بود، تائید کردند تا وی در یک قدمی چوبه دار قرار گیرد. به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از 8 خرداد 94 به دنبال کشته شدن یک زن میانسال در خانه اش در ملارد در دستور کار پلیس قرار گرفت. مردی 50 ساله به نام حسین با پلیس تماس گرفت و گفت در غیاب فرزندانش همسرش به نام گوهر را با ضربه های چاقو کشته است. پلیس به محل جنایت رفت و با جنازه خونین زن میانسال روبه رو شد. جنازه به پزشکی قانونی فرستاده شد و پلیس به بازجویی از حسین پرداخت. مرد میانسال گفت همسرم را کشتم چون دیگر علاقه ای به من نداشت و من گمان می کردم با افراد غریبه در ارتباط است.

به دنبال بازسازی صحنه جرم و صدور کیفرخواست، دو پسر بزرگ این زوج که قیم خواهر و برادر خردسالشان هستند برای پدرشان قصاص خواستند و گفتند حاضر نیستند در جلسات دادگاه حاضر شوند. به این ترتیب حسین در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست محمدباقر قربان زاده و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه حسین گفت: من عاشق همسرم بودم و 20 سال با او زندگی کردم، اما چند سالی بود که متوجه شده بودم دیگر علاقه ای به من ندارد. او به من بی توجه و بی اعتنا بود و سر همین موضوع مدام با هم درگیر بودیم. چون به رفتارهای همسرم مشکوک شده بودم، آخرین بار در غیاب فرزندانم با او صحبت کردم، اما با بی اعتنایی پاسخم را داد و من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با چاقو چند ضربه به او زدم سپس با پلیس تماس گرفتم.

وی ادامه داد: من سال ها در نانوایی کار می کردم تا همسر و فرزندانم زندگی خوبی داشته باشند، اما بی توجهی های همسرم به من باعث شده بود به او بدبین شوم. من از کشتن او پشیمانم و از دادگاه تقاضای بخشش دارم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به درخواست اولیای دم، حسین را به قصاص محکوم کرد.با اعتراض مرد میانسال به حکم صادره پرونده در شعبه 34دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات دیوان عالی کشور این حکم را تائید کردند.