آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۴۹
سیاسی
۳

اخبار

رئیس دفتر مقام معظم رهبری: آیت الله قربانی خودش کناره گیری کرد

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: آیت الله قربانی 70 سال طلبه و مبلغ دین بوده و شعائر اسلام و ولایت و راه و روش اهل بیت(ع) را تبیین کرده و لذا به اصرار خودش از منصب نمایندگی ولی فقیه در گیلان و امامت جمعه رشت کناره گیری کرد. به گزارش ایسنا، آیت الله محمدی گلپایگانی در شورای اداری استان گیلان که با موضوع تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، افزود: افراد نادان موجب آزردگی آیت الله قربانی شدند و لذا پیامبر فرمود «هر کسی به عالم احترام کند مرا احترام کرده و هر کسی به عالم اهانت کند به من اهانت کرده است.» البته مردم رشت و استان گیلان قدرشناس آیت الله قربانی هستند و ایشان نباید ناراحتی داشته باشد.

علم الهدی: بی خود گفتید دست تان روی دکمه فیلتر نمی رود

سید احمد علم الهدی، خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با انتقاد از «مسئولانی که به حرف رهبری گوش نمی دهند»، گفت: روزی بی خود گفتید دستتان روی دکمه فیلتر نمی رود و حالا می خواهید به گردن رهبری بیندازید.

به گزارش جماران، وی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد گفت: از چهار سال پیش در همین مکان مقدس و از همین تریبون مساله فیلتر شبکه های خارجی را مطرح کردم اما شما فحش دادید و جنجال کردید و حالا خودتان به این نتیجه رسیدید که تمام مشکلات کشور و مفاسد اخلاقی ناشی از همین است.

علم الهدی اضافه کرد: اگر هنوز هم چهار شبکه خارجی سنگ این شبکه ها را می زنند، به خاطر رضایت آنها مشکل را گردن رهبری نیندازید.

توضیح سفیر ایران در اردن درباره مصافحه با سفیر عربستان

مجتبی فردوسی پور سفیر ایران در امان پایتخت اردن که رسانه ها تصویری از وی در حال مصافحه با «خالد بن فیصل بن ترکی آل سعود» سفیر عربستان در حاشیه یک کنفرانس بین المللی منتشر کردند، گفت که مصافحه با سفیر عربستان در راستای عمل به اصول قرآن کریم و سنت شریف پیامبر صورت گرفت. به گزارش فارس، وی در مصاحبه با روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» افزود که امنیت جامعه تنها از طریق همکاری سازنده و همبستگی بین برادران محقق می شود. وی اظهار داشت که «مصافحه (با سفیر عربستان) تنها در حد تبادل سلام و احوالپرسی بود.»