آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۶
ایران
۱۵

نمایشگاه آثار تاریخی ایران از فرانسه به هلند می رود

ظاهرا و این طور که از اخبار و مشاهدات برمی آید، برخلاف همه حوزه ها که پای دادوستدمان با خارجی ها می لنگد و تحریم ها اجازه فعالیت پررنگ دو طرف را گرفته، در بخش برپایی نمایشگاه های ایرانی در خارج و خارجی در کشورمان بد نبودیم. شاهد مثالش هم برپایی نمایشگاه برخی آثار تاریخی فرهنگی موزه لوور پاریس در موزه ملی کشورمان که پیش از عید آغاز شد و همچنان دایر است یا برگزاری نمایشگاه «امپراتوری گل های سرخ»؛ یعنی مجموعه ای از آثار هنری دوره قاجاریه در موزه لوور شهر لانس فرانسه که از 28 مارس شروع شده و تا 28 جولای (17 خرداد) ادامه دارد.

خوشبختانه این داد و ستد فرهنگی هنری همچنان و بی اعتنا به تنگنای تحریم ها ادامه دارد و آن طور که محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه های کشور به مهر گفته قرار است نمایشگاهی از آثار تاریخی ایران با عنوان «ایران مهد تمدن» خرداد امسال در شهر آسن هلند برپا شود.

کارگر افزود هنوز تعداد آثاری که قرار است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود، مشخص نیست، اما کمتر از 2000 اثر تاریخی خواهد بود.

وی گفته این آثار متعلق به دوره های پیش از تاریخ، تاریخی و دوران اسلامی است که از موزه ملی ایران گزینش شده و خودمان پیشنهاد آن را کرده ایم، ولی باید توافق نهایی برای انتخاب آنها حاصل شود.