آرشیو یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۰
جهان
۲۰

دو خط خبر

فرار مسلمانان روهینگیایی از سرکوب و کشتار نظامیان در ایالت راخین میانمار به کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا شدت یافته است.

در پی انفجاری که توسط یگان های مدافع خلق کرد در یکی از مراکز استقرار نیروهای ارتش ترکیه در شهر عفرین انجام شد، چهار سرباز ارتش ترکیه کشته شده و دو نفر دیگر از آنها زخمی شدند.

میشل اوباما، بانوی اول سابق امریکا دونالد ترامپ را به یک پدر بی مسئولیت که اجازه می دهد فرزندانش بی رویه آب نبات بخورند و شب ها تا دیروقت بیدار بمانند و از قوانین پیروی نکنند تشبیه کرد.

وزارت خارجه امریکا فروش دو و نیم میلیارد دلاری پهپاد به آلمان را تصویب کرد. این پهپادها با سیستم و تکنولوژی نظارت و شناسایی آلمان تطبیق داده خواهد شد.

ولیعهد عربستان اعلام کرد، اردن در محور مقابله با «خطر بزرگتر گروه اخوان المسلمین» در کنار ما ایستاده است. وی همچنین تصریح کرد، رئیس جمهوری سوریه جز با جنگ، قدرت را کنار نمی گذارد.

ژاپن برای نخستین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم، نخستین واحد تفنگداران دریایی خود متشکل از 1500 نیرو را فعال کرد تا عهده دار حراست از جزایر مورد مناقشه با چین شوند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: ناتو و متحدانش در صورتی که نیاز باشد آماده هستند تا به افغانستان، عراق یا دیگر مناطق نیروهای نظامی بفرستد تا بار دیگر در ماموریت های جنگی بر ضد تروریسم شرکت کنند.