آرشیو یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۶
اخبار کشور
۳

سرلشکر رشید: برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی آماده ایم

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و سواحل و جزایر خلیج فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه ضمن اشاره به شرایط منطقه گفت: «منطقه خلیج فارس و دریای عمان جایگاه ویژه ای در سیاست های دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران دارد. بنابراین ضمن اینکه رخدادها و تحولات را هوشیارانه رصد و مدیریت کرد، همچنین باید در برابر حوادث پیش بینی نشده و تاثیر آن بر گسترش رویارویی ها آماده بود».

وی تاکید کرد: «سیاست ایران در خلیج فارس و دریای عمان «دفاعی- بازدارنده» از طریق «حضور همه جانبه و فعال» است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است». رشید گفت: «سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس تابع سه اصل اساسی است: تعامل و همکاری فعال با همسایگان، دفاع از امنیت و ثبات در منطقه و مقابله قاطعانه با اقدام مداخله آمیز قدرت های فرامنطقه ای در منطقه».

به گزارش فارس، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهد کرد و با هرگونه رفتار تحریک آمیز و بی ثبات کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهد کرد. هیچ کشوری نباید قدرت و صبر استراتژیک ایران را در دفاع از منافع خود و ایجاد ثبات در منطقه به آزمون گرفته و دچار اشتباه در محاسبه شود».