آرشیو یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۶
اخبار کشور
۳

ورود سازمان بازرسی به چگونگی هزینه کرد بودجه در خانه سینما

خانه سینما بعد از بازگشایی دوباره اش در تابستان 92 و طی نزدیک به 5 سالی که از فعالیت مجدد آن می گذرد همواره با حجم بالای پرسش های بدنه صنف در چرایی عدم ارائه تسهیلات رفاهی موردنیاز به آنها روبه رو بوده است.

به گزارش سینماروزان، همراهی این پرسش ها با بریز و بپاش هایی که در این نهاد صنفی برای برگزاری جشن های مختلف صورت می گیرد و از آن سو حضور افراد حلقه بالادستی خانه سینما و به ویژه مدیرعامل در مسئولیت های متعدد، شرایط نامناسبی را برای این صنف رقم زده است تا جایی که اواخر اسفندماه سال قبل زمزمه های ورود سازمان بازرسی به تحقیق و تفحص در خانه سینما جدی تر از همیشه شنیده شد.

زمزمه هایی که مدیرعامل خانه سینما را واداشت تا در مجمع عمومی 26 اسفند این نهاد با تایید تلویحی درخواست سازمان بازرسی برای تحقیق و تفحص، از تلاش های خویش برای حل ماجرا سخن گوید اما از قرائن پیداست که درخواست سازمان بازرسی جدی تر از آن است که بشود که با رایزنی های مرسوم حل و فصلش کرد.

سازمان بازرسی می خواهد درباره ریزهزینه های خانه سینما بداند و این می‎تواند ناشی باشد از پرسش هایی که در این پنج سال مدام از سوی سینماگران حاضر در بدنه صنوف و رسانه های مختلف طرح شد اما پاسخی درخور را از سوی هیئت مدیره خانه سینما به دنبال نداشت.

گفتنی است، ریز هزینه های خانه سینما ازجمله مبالغی که صرف برگزاری جشن سینما و سایر جشن ها و برنامه های خانه سینما شده نزد کیهان موجود است.