آرشیو یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۰
حوادث
۱۷

50 بار سوگند برای اثبات یک قتل

معصومه مرادپور

گروه حوادث/ قضات دادگاه کیفری برای اثبات گناهکار بودن مرد برادر کش، پس از 10 سال، از اولیای دم خواستند 50 شاهد به دادگاه بیاورند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 10 سال قبل در پی قتل مرد جوانی به نام محسن درمحله ای واقع در تهرانسر در دستور کار بازپرس ویژه قتل و تیم تحقیق قرار گرفت. تنها مظنون به قتل برادر مقتول به نام «فرشاد» بود که همسر مقتول و پسرش او را عامل این جنایت می دانستند.

با این ادعا، «فرشاد» دستگیر شد اما در بازجویی ها منکر قتل برادرش شد. او به ماموران گفت: درست است که با برادرم اختلاف داشتم اما من او را نکشتم.

با وجود انکارهای متهم اما با توجه به شواهدی که علیه او وجود داشت، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور قاضی تقویان مستشار دادگاه ارسال شد. در ابتدای جلسه دادگاه همسر و فرزند مقتول تقاضای قصاص کردند و سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت:من اتهام قتل را قبول ندارم چون در زمان جنایت پیش برادرم نبودم و برای این موضوع هم شاهد دارم.

در پایان این جلسه قضات به خانواده مقتول فرصتی 4 ماهه دادند و از آنها خواستند 50شاهد را به دادگاه بیاورند تا مراسم قسامه برگزار شود.