آرشیو یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۰
اقتصادی
۶

گزیده

روسیه به دنبال تجارت نفت با ارزهای ملی ایران و ترکیه است

وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه امکان تجارت نفت با ارز های ملی با ایران و ترکیه را بررسی می کند، چرا که تفاهم کلی در این مورد وجود دارد و باید به سوی استفاده از ارزهای ملی در پرداخت ها حرکت کرد. به گزارش ایرنا، آلکساندر نوواک گفت: برای اجرای این طرح نیاز به تمایل طرفین بود که در هر سه کشور مشاهده شده است. نوواک درباره زمان اجرایی شدن این طرح نیز گفت: برای اینکه پرداخت های نفتی با ارز ملی انجام شود نیاز به فراهم شدن زیرساخت هایی در عرصه های مالی، اقتصادی و بانکی هر سه کشور است.

برنامه ریزی برای صادرات برق به افغانستان و پاکستان

قائم مقام مدیرعامل توانیر داوود منظور، با اشاره به اینکه فرصت های زیادی برای صادرات برق وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه کشورهای اطراف بویژه افغانستان و پاکستان نیازمند برق هستند باید تدابیر لازم برای اتصال شبکه برق به این کشورها اندیشیده شود. وی از تبادل هزار و 400 مگاوات برق با عراق خبر داد و گفت: با توجه به نیاز عراق، این ظرفیت می تواند افزایش یابد.

دولت برای حوزه مسکن پنجره واحد ایجاد کند

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: انتظار داریم برای حوزه ساخت و ساز مسکن، دولت یک پنجره واحد ایجاد کند تا بخش خصوصی بتواند براحتی در این فضا نفس بکشد و فعالیت کند. هرچه هزینه های تولید مسکن را در کشور کاهش دهیم، ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده ایم.

وصول حقوق دولتی معادن 88.1 درصد افزایش یافت

بررسی آمارنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از افزایش 88.1 درصدی وصول حقوق دولتی معادن در 11 ماه سال 96 در همسنجی با سال پیش از آن است.