آرشیو یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۶
ورزشی
۹

نشست کمیته المپیک با 8 فدراسیون مدال آور در بازی های آسیایی

نشست تخصصی کمیته ملی المپیک با فدراسیون‎های مدال‎آور در بازی‎های آسیایی 2018 اندونزی از دیروز آغاز شد.

در آستانه زمان مقرر برای ثبت نام مرحله دوم و ماقبل آخر کاروان ایران برای بازی های آسیایی 2018 اندونزی و لزوم بررسی دقیق تر وضعیت فدراسیون ها برای حضور در این بازی ها، کمیته ملی المپیک برگزاری نشست تخصصی با فدراسیون های شانس مسلم کسب مدال در این رویداد آسیایی را در دستور کار قرار داده است.

والیبال، شمشیربازی، ووشو، کاراته، وزنه برداری، هندبال، کشتی و کبدی هشت فدراسیون مدال آور ایران در این دوره بازی های آسیایی هستند که نشست تخصصی مسئولان کمیته ملی المپیک با مدیران آنها از دیروز شنبه آغاز شد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک، این نشست ها از دیروز آغاز شده و امروز هم برگزار می شود. والیبال شمشیربازی، ووشو و کاراته فدراسیون هایی هستند که نشست تخصصی مسئولان کمیته ملی المپیک با مدیران آنها دیروز برگزار شد. این نشست ها امروز یکشنبه طی نشست با فدراسیون های وزنه برداری، هندبال، کشتی و کبدی پیگیری می شود.

بررسی کلیات برنامه های آماده سازی این فدراسیون ها برای حضور در بازی های آسیایی، محور کلی نشست های مورد نظر است. به همین منظور از سوی مرکز نظارت بر تیم های ملی تاکید شده که رئیس فدراسیون همراه با سرمربی یا مدیرفنی تیم ملی در نشست ها حاضر شوند.

تکواندو دیگر فدراسیون مدال آور در بازی های آسیایی است. به خاطر حضور نمایندگان این رشته در محل برگزاری بازی های کسب سهمیه المپیک جوانان در تونس، نشست هماهنگی مسئولان کمیته ملی المپیک با تکواندو در زمانی دیگر برگزار می شود. هجدهمین دوره بازی های آسیایی 27 مردادماه تا 11 شهریورماه در جاکارتا و پالمبانگ اندونزی برگزار می شود. ثبت نام ماقبل آخر کاروان ایران در این بازی ها هم 10 اردیبهشت ماه در قرقیزستان انجام می شود.