آرشیو دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۱
فن آوری
۸
گیم نت

خانوادگی بازی کنید

ماهرخ چنگیز

بازی های موبایلی یکی از بهترین راه ها برای سرگرم شدن در کوتاه مدت و گاهی اوقات فراموش کردن برخی مشکلات و استرس های روزانه هستند. اکثر این بازی ها را می توانید پشت ترافیک، در اتوبوس یا تاکسی و... بازی کنید تا وقت مرده خود را بگذرانید. در اکثر مواقع هم بازی ها را روی موبایل خود نصب می کنیم که تنها مخاطبش خودمان هستیم و با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف تنها خودمان را به چالش می کشیم، اما باید بدانید برخی از بازی ها موبایلی هستند که شما می توانید چند نفره به صورت آنلاین یا در جمع دوستان و خانواده خود بازی کنید.

یکی از این نوع بازی ها «منچرز» یا منج آنلاین است. این بازی تقریبا همان بازی منچ نوستالژیک است با این تفاوت که شما می توانید آن را در دنیای دیجیتال تجربه کنید، در بازی شما با همان قواعد بازی منچ قدیمی روبه رو خواهید شد و هیچ چیز تغییر نکرده است، یعنی در منچرز هر بازیکن چهار مهره دارد که باید آنها را به مقصد نهایی در بازی برساند.

برای ورود به بازی هم طبق قانون آن باید آن قدر تاس بیندازید تا عدد شش بیاورید تا امکان شروع به بازی و حرکت مهره خود را داشته باشید. با ورود به بازی، می توانید مهره های خود را طبق عددی که می آورید حرکت داده و هر زمان به مهره حریف رسیدید، آنها را از بازی حذف کنید. به همین ترتیب اگر خانه ای که وارد آن می شوید توسط مهره ای از خودتان اشغال شده باشد، یا باید مهره دیگری را حرکت دهید یا نوبت تان از دست می رود. یکی دیگر از مزیت های این بازی موبایلی این است که شما می توانید مانند نسخه قدیمی آن با خانواده یا دوستانتان آن را امتحان کنید.

همچنین یکی دیگر از قابلیت های جالب دیگر منچرز این است که می توانید به صورت آفلاین با 4 نفر از اعضای خانواده یا دوستانتان آن را بازی کنید. یعنی برای لذت بردن از این بازی در کنار دوستان و خانواده نیازی به متصل شدن به اینترنت نخواهید داشت. این بازی که بیش از 200 هزار دانلود تا به حال داشته به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.