آرشیو دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۷
شهرستان ها
۷

در نوروز 97 رخ داد: رکورد بی سابقه بازدید از جاذبه های گردشگری آبی خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: نوروز 97 رکورد بی سابقه ای در بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری آبی خوزستان ثبت شد.

اهواز- خبرنگار کیهان: «علیرضا ایزدی» با اعلام این خبر افزود: بندر ماهشهر با داشتن 83 کیلومتر راه دریایی در خلیج فارس و سواحل زیبا به نوعی قطب گردشگری آبی کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سواحل این بندر در چهار یا پنج سال گذشته قابل استفاده و بهره برداری نبود، افزود: با بهبود زیرساخت ها، این سواحل برای استفاده عموم آزاد شدند و دسترسی به آنها برای عموم مردم تسهیل شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان افزود: برای نوروز 97 تفریحات آبی نظیر جت اسکی، قایق سواری و انواع بازی های آبی ورزشی در دریا و ساحل راه اندازی و با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد.

ایزدی با بیان اینکه با همکاری شهرداری و سپاه، یک کشتی مسافربری نیز در قالب گشت دریایی به بندر ماهشهر آورده شد افزود: این کشتی در شبانه روز شش بار رفت و آمد کرد.

وی در ادامه به شهرستان های آبادان و خرمشهر به عنوان دیگر قطب های گردشگری آبی استان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های گردشگری اصلی موجود در منطقه آزاد اروند، وجود رودخانه های پرآب اروند، کارون، بهمنشیر و شاخه های منشعب از آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان یادآور شد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره بنادر و دریانوردی آبادان و خرمشهر، در بازه زمانی 25 اسفند ماه 96 تا یازدهم فروردین ماه 97 حدود 85 هزار نفر از جاذبه های آبی آبادان و خرمشهر بازدید کردند.