آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۰
حوادث
۱۱

سارقان خودشان را مامور پلیس معرفی می کردند

شرق: دو سارق که تحت عنوان مامور به ویژه مامور مبارزه با مواد مخدر اقدام به سرقت اموال باارزش شهروندان می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، در پی وقوع چندین فقره سرقت تحت عنوان مامور در مناطق شمال، شرق و جنوب شرق تهران به وسیله سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو405 نقره ای، موضوع برای شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان به صورت ویژه در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی اظهارات تعدادی از شکات حکایت از آن داشت که سارقان ضمن معرفی خود به عنوان ماموران نیروی انتظامی و به اتهامات واهی از قبیل خرید و فروش مواد مخدر و بعضا ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور، در پوشش بازرسی اقدام به سرقت وجوه نقد، گوشی های تلفن همراه و دیگر اموال باارزش همراه مال باختگان کرده و بلافاصله پس از سرقت با استفاده از خودرو پژو405 از محل متواری می شدند. هم زمان با انجام تحقیقات برای شناسایی این گروه از سارقان، دزدی مشابهی این بار در محدوده کلانتری تجریش اتفاق افتاد که با حضور کارآگاهان اداره پنجم در محل سرقت و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته محل سرقت، خودرو پژو405 نقره ای رنگ سارقان مشاهده شد. در ادامه مالک این اتومبیل به نام «محمدرضا. الف» (32ساله) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، در مخفیگاهش در محدوده خیابان کریم خان دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شد. «محمدرضا» ضمن اعتراف به ده ها فقره سرقت، همدست خود به نام «رامین. ک» (27ساله) را معرفی کرد که او نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد. در ادامه تعدادی از صاحبان گوشی های تلفن همراه مسروقه به عنوان مال باخته شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شدند. آنها پس از مواجهه حضوری با متهمان هر دو نفر را شناختند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره سرقت تحت عنوان مامور و ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه یک تهران، متهمان با قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند».