آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۹
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* خدا را شاهد می گیرم اگر گرانی، تورم و بی ارزش شدن پول ملی کشور فقط به خاطر تحریم های دشمنان بود این قدر غصه نمی خوردیم. غصه ما از مدیران و مسئولان لاف زنی است که غیر از لفاظی هنر دیگری نداشته اند.

00490911

* برخی با بی سروسامان کردن بازار ارز و افزایش سرسام آور قیمت ارز به دنبال گرفتن انتقام از مردمی هستند که با خلق حماسه 9 دی در سال 88 جلوی فتنه آمریکایی را گرفتند. اینها شجاعت داشته باشند و بگویند و بنویسند که به دنبال ناراضی کردن مردم هستند.

بوربور

* با افزایش قیمت دلار به نظر می رسد طرح و برنامه ای برای جبران بخش بسیار ناچیزی از نتایج اجرای بی قید و شرط برجام و تحریم های روزافزون شیطان بزرگ باشد که طبق روال همیشگی قشر کارمند و کارگر و بازنشستگان و آحاد مردم متضررین آن خواهند بود.

حسین دهباشی

* دولت آقای احمدی نژاد و دولت آقای روحانی در این امر مشترک هستند که در دور دوم ریاست جمهوری خود کشور را رها کرده و باعث کاهش ارزش پول ملی شدند. پس معلوم می شود اختلاف این دو جنگ زرگری است و هر دو در زمین دشمنان بازی کرده اند و می کنند.

گرجی

* با تلخ کامی که افزایش قیمت دلار برای مردم به وجود آورده آقای رئیس جمهور نگران تلخ شدن کام مردم به واسطه تلگرام نباشند و شب ها راحت بخوابند.

48620912

* مدعیان اصلاح طلبی جواب بدهند، چگونه می توان ننگ های متعددی مثل فتنه سال 88، برجام بدفرجام، فساد مالی برادران خود و ناکارآمدی شهرداری تهران و افزایش بی رویه قیمت دلار را پاک کرد؟

صارمی از شهرستان درود لرستان

* مگر قرار نشد داد و ستد با کشورهای همسایه به ویژه روسیه، ترکیه، هند، چین و... بر اساس پول های رایج این کشورها باشد؟ پس چرا همه چیز را به دلار گره زده ایم؟! اگر دولتمردان ناتوان از امور اجرایی هستند بر اساس آموزه های دینی حرام است در پست و مسئولیت بمانند.

21480912

* چرا در کشور کسی جلوی افزایش سرسام آور نرخ دلار را نمی گیرد؟ قشر کم درآمد جامعه در احساس ناامنی اقتصادی شدیدی قرار گرفته است.

17580935

* آقای روحانی! لطفا یک تعریف روشن از نقض برجام ارائه کنید تا مردم بدانند از نظر شما نقض برجام چیست؟ با این همه بدعهدی و خباثت شیطان بزرگ در موضوع برجام، هنوز می گویید اگر برجام نقض شود! اگر تصور می کنید که سند برجام را پاره خواهند کرد، یقین بدانید چک سفید شما را پاره نخواهند کرد و فقط به دنبال چک سفید بعدی شما هستند.

ابوالقاسمی

* چندین سال قبل یکی از مسئولان آمریکای جنایتکار خواستار خشکاندن ریشه ملت ایران شد. گذشت زمان نشان داد که آنها هیچ غلطی نکردند ولی متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشورمان با حمایت رئیس جمهور و روزنامه های زنجیره ای با هزینه ملت بخشی از این خواسته شیطان بزرگ را با برجام محقق ساختند! من هنوز پرواز ملکوتی همرزمانم در جلوی چشمم رژه می رود. چگونه این حضرات می خواهند پاسخ خون مقدس آنها را بدهند؟!

25050912

* رئیس جمهور محترم که این همه از محاسن برجام گفتند، چرخش همزمان سانتریفیوژها و اقتصاد کشور، تامین آب خوردن، فتح الفتوح، آفتاب عالم تاب و...! پس چرا هیچکدام به وقوع نپیوست؟ حال چگونه پاسخ این همه خسارت محض که نصیب ملت کردند را می دهند؟! از نمایندگان مجلس درخواست می شود از رئیس جمهور پاسخ این سوالات را بخواهند!

17240912

* با توجه به نقض های مکرر شیطان بزرگ در برجام، چرا دولتمردان عکس العمل درخوری نشان نمی دهند؟ چرا غنی سازی را از سر نمی گیرند؟

96540937

* وقتی فردی اقرار به ناتوانی می کند، چرا شورای شهر بر شهری که به اندازه 22 شهر است اصرار دارند یک فرد بیمار را که خودش می گوید توانایی کار را ندارد بر کرسی ریاست بنشانند؟! شما را به خدا دست از بازی های سیاسی بردارید و برای خدا کار کنید.

10590917 و 64550910 و 69600936

* آقای نجفی شهردار بیمار تهران وظیفه خود را انجام داد. اگر کوتاهی و قصوری در اداره شهر تهران پیش آید به عهده شورای شهر است که از انتخاب فردی شایسته تر ناتوان است و گویا از نظرش در این کشور بزرگ قحط الرجال است؟ این نتیجه رجحان جناح بازی بر توجه به مردم و مشکلات شان است.

88950919 و 84950911 و 72500919

* شورای شهر تهران براساس چه منطقی وقتی برحسب اتفاق مسئولی به دلیل بیماری استعفا کرده استعفای او را نمی پذیرد و تاوان آن را مردم باید بدهند؟

79560935

* خبر تلاش برخی از مدیران برای خلاصی شبکه مجازی کشور از سلطه بیگانگان خوشحال کننده بود. امیدوارم این موضوع هرچه زودتر عملی شود.

مسقطی آملی

* از آقای تاجزاده محکوم به حبس در جمهوری اسلامی تشکر می کنیم که سرانجام نفاق خود را کنار گذاشتند و اعلام کردند از ابتدا به جمهوری اسلامی معتقد نبودند کاش بسیاری دیگر از مدعیان اصلاح طلبی نیز مثل ایشان دورویی را کنار بگذارند و ماهیت خود را نشان بدهند.

3975021

* این چه تدبیری است که مسئولان می کنند؟ بیش از 50 درصد سهم بعضی از شرکت های پرسود خودرو، به فرانسه واگذار می شود ولی سرمایه گذاری ایران در خودروسازی آذربایجان که رئیس جمهور محترم قرارداد آن را امضا کرد تنها 25 درصد است! یعنی نه در داخل و نه در خارج ما اداره کننده و سیاست گذار خودرو نیستیم؟!

06260913

* بابت پرداخت کیهان به سریال پایتخت 5 که تیتر کرده اید این فیلم در پایان خوش درخشید تشکر می کنم بنده هم به عنوان یک ایرانی و بیننده برنامه های صدا و سیما با نظر کیهان موافق هستم و معتقدم این سریال با روایت سیاهی داعش و ضرورت وجودی مقاومت به پایان رسید.

قمی پور

* در غرب اغلب به برنامه ها رای می دهند و بعد هم مطالبه می کنند ولی در کشور ما پس از رای گیری و آشکار شدن ناتوانی مدیران اظهار می دارند که اختیار ندارند، نمی گذارند و... از مردم هم که دیگر کاری برنمی آید و مجلس هم تنها نظاره گر است!

52400911

* جمعیت ساکن فاز 4 شهرک سهند در شهرستان تبریز چندبرابر شده از سوی دیگر بیشتر ساکنین از قشر محروم جامعه هستند. از مسئولان شرکت واحد تبریز درخواست داریم چند دستگاه اتوبوس برای ایاب وذهاب ساکنین این فاز از شهرک اختصاص بدهند.

32740935

* در تاریخ 96/12/21 برای تغییر نام خود به اداره ثبت احوال قم مراجعه کردم و پس از واریز 80 هزار تومان و گرفتن تهیه لیست مدارک موردنیاز قرار شد بعد از تعطیلات بقیه مراحل با واریز صدهزار تومان تکمیل شود. حال که با سپری شدن تعطیلات به ثبت احوال مراجعه کردم اظهار می دارند باید 250 هزار تومان دیگر واریز کنید! یعنی 150 هزار تومان طی قریب به یک ماه افزایش قیمت! پس شعار هیچ چیز گران نمی شود را چرا سر می دهند؟! از سازمان بازرسی کل کشور و دیگر متولیان امر درخواست رسیدگی دارم.

حاتمی - طلبه ای از قم

* یک فرهنگی بازنشسته هستم که یک سال تمام از بازنشستگی ام می گذرد با این وصف نه پاداش و نه معوقات هیچ کدام را نپرداخته اند. دولت اگر راست می گوید یک چشمه از تدبیر و امید ادعایی خود را نشان بدهد.

96190912

* بسیاری از مساجد تبریز و دیگر شهرها در ایام تعطیل مثل تعطیلات نوروزی بسته بودند. یکی از مساجد دارالمومنین تهران (منطقه 14) به نام مسجد امام حسن مجتبی(ع) هم یک ماه است که امام جماعت ندارد. منتظر اقدام شورای رسیدگی به امور مساجد هستیم.

53040914، 72500919، 28460935، 28420910

* مگر قرار نبود که حقوق های بالای 5 میلیون تومان افزایش نیابند؟! پس چرا برای برخی وزارتخانه ها 50 درصد و برای برخی دیگر 35 درصد افزایش درنظر گرفتند؟ این است اعتدال؟! این بی تدبیری ها نشانه بی تقوایی و دنیاطلبی مدیران است. ای کاش نام خود را دولت تدبیر و امید نمی گذاشتند؟!

53080916 و 39490912