آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۹
صفحه آخر
۱۲

بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی اروپا در اعتصاب ده ها هزار مسافر در آلمان و فرانسه سرگردانند

بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی آلمان و فرانسه دیروز (سه شنبه) به دلیل اعتصاب کارکنانشان صدها پرواز خود را لغو کردند تا هزاران مسافر در فرودگاه ها و خیابان ها سرگردان شوند.

اعتصاب کارمندان لوفت هانزا و ایرفرانس، دو شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا، در روز سه شنبه (21 فروردین) بار دیگر هزاران مسافر را سرگردان کرد.لوفت هانزا، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی آلمان، اعلام کرده که نیمی از پروازهایش در روز سه شنبه به دلیل اعتصاب کارمندان لغو شده است. یک سوم خلبان های ایرفرانس نیز در همین روز اعتصاب خود را آغاز کردند.

دفتر «لوفت هانزا» روز دوشنبه در فرانکفورت اعلام کرد سه شنبه در چهار فرودگاه بزرگ آلمان یعنی در شهرهای فرانکفورت، مونیخ، کلن و برمن به جای 1600 هواپیما تنها حدود 800 هواپیما به سوی مقصدشان به پرواز درخواهند آمد. گفته می شود 58 برنامه سفر هوایی با مسافت دور نیز در فهرست اعتصاب قرار دارند و در مجموع 90 هزار مسافر از سفر خود باز مانده اند. قرار است این اعتصاب فقط برای یک روز باشد و از روز چهارشنبه (امروز) برنامه پرواز هواپیماهای این شرکت به طور عادی ادامه یابد.

اعتصاب کنندگان در لوفت هانزا خواستار افزایش 6 درصدی حقوق خود هستند و دو دوره مذاکره سندیکای کارگری «وردی» آلمان با کارفرمایان هم تاکنون بی نتیجه بوده است. کارمندان و خلبانان ایرفرانس هم که از روز سه شنبه اعتصاب خود را آغاز کرده اند می گویند در این روز در محل کار خود حاضر نخواهند شد. قرار است اعتصاب کارمندان این شرکت هواپیمایی چهار روز ادامه یابد. یک سوم خلبانان این شرکت هواپیمایی در اعتصاب شرکت کرده اند.

ایرفرانس اعلام کرده روز سه شنبه حدود یک- چهارم پروازهای این شرکت لغو شده اند.این سومین روز اعتصاب در ایرفرانس از پایان ماه فوریه(بهمن) تاکنون است. کارمندان این شرکت هوایی نیز خواستار 6 درصد اضافه حقوق هستند اما روسای این شرکت چنین درخواستی را به دلیل شرایط رقابتی کنونی «ناممکن» می دانند و اعلام کرده اند که حاضرند تنها یک درصد به حقوق کارمندان شان بیفزایند. فرانسه طی هفته گذشته نیز شاهد گسترده ترین اعتصاب اتحادیه های کارگری در بخش حمل و نقل بود.