آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۹
صفحه آخر
۱۲

خطاب به آل سعود، انصار الله: سال 2018 سال موشک های بالستیک است

انصارالله یمن تهدید کرد در دوره آتی عربستان را به شکل روزانه با موشک بالستیک هدف قرار خواهد داد و سال 2018 «سال سرنوشت» برای ریاض خواهد بود.

در سال 2017 و اوایل سال 2018 انصارالله یمن با حملات موشکی تلافی جویانه شهرهای مختلف عربستان را هدف قرار داد. تهدیدات موشکی یمن حتی باعث شد تا روز دوشنبه رسانه های عربی از تغییر مکان برگزاری نشست سران عرب از ریاض به شهر دمام خبر دهند. به نظر می رسد که در ماه های آتی شدت حملات موشکی یمن علیه آل سعود بسیار بیشتر شود.

ایسنا در این باره به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم نوشته، صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن در نشستی به مناسبت چهارمین سالگرد پایداری و مقاومت مقابل حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن اعلام کرد، امسال سال موشک های بالستیک خواهد بود... در دوره آتی هر روز عربستان شاهد شلیک موشک های ما خواهد بود و حتی اگر تمامی سامانه های دفاعی خود را گردهم آورد از موشک های ما در امان نخواهد ماند.

الصماد همچنین تاکید کرد: «سال سرنوشت را باید با تشدید حملات شروع کنیم، جبهه داخلی از هر زمان دیگری قوی تر شده است و هرگونه حساب باز کردن بر فروپاشی جبهه داخلی شکست خورده است.»

از سوی دیگر، هزاران یمنی ظهر دوشنبه در اعتراض به تجاوز عربستان و تشدید حملات این رژیم علیه یمن، در شهر صعده واقع در شمال یمن تظاهرات کردند. به گزارش المسیره، این تظاهرات گسترده با عنوان «آزادی سرزمین، حفظ کرامت» در شهر صعده برگزار شد. یمنی‎ها با سر دادن شعارهای ضد سعودی و آمریکایی، ادامه حملات ائتلاف سعودی علیه یمن را محکوم کردند و خواستار توقف حملات عربستان شدند.