آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۹
شهرستان ها
۷

مدیر کل شیلات هرمزگان: هیچ شناوری با مالکیت چینی در آب های هرمزگان فعالیت صیادی ندارد

مدیرکل شیلات هرمزگان ضمن تکذیب شایعات اخیر در بین مردم که شناورهای چینی در دریا و آب های هرمزگان در حال فعالیت هستند گفت: خوشبختانه این شناورها مالکیت ایرانی داشته و تنها کشور سازنده آنها چین است.

بندرعباس- خبرنگار کیهان: پرویز محبی با اشاره به خدمه های گاها چینی این شناورها گفت: فعالیت این شناورها که طی سال های اخیر به ناوگان صیادی جمهوری اسلامی ایران افزوده شده اند برای ملوانان ایرانی ناآشنا بوده که برخی شناورها برای آموزش فنی صیادان خود از خدمه چینی استفاده کرده اند و با توجه به خرید شناورها از کشور چین با خدمه چینی موجود در شناورها قرار داد بسته اند که آن هم در حال جایگزینی با نیروهای آموزش دیده ایرانی است.

وی افزود: البته در همه شناورهای بزرگ دنیا از نیروهای مجرب خارجی استفاه می شود و این امر در عرصه های بین المللی طبیعی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب های جنوب کشور در حوزه دریای عمان از ذخایری بالغ بر دو میلیون تن فانوس ماهیان برخوردار است که با توجه به عمر کوتاه این گونه از ماهیان بین 300 تا 400 هزار تن از آن قابل برداشت است.

محبی میزان صید این آبزیان در سال 96 را بیست هزار تن اعلام کرد و گفت: هنوز تا رسیدن به مرز ظرفیت قابل برداشت فاصله زیادی باقیست به طوری که می توان گفت میزان برداشت صورت گرفته فعلی فقط نزدیک به یک بیستم ظرفیت قابل صید است.

وی ابراز داشت براساس سیاست ها و برنامه ریزی های سازمان شیلات ایران در پایان برنامه ششم صید 100 هزار تن از این آبزیان در دریای عمان قابل انتظار است که این مهم در راستای خودکفایی کشور در رابطه با تولید پودر ماهی و قطع واردات آن گامی مهم و ضروری است و این درحالی است که برای تهیه غذای ماهیان پرورشی در کشور تا 100 هزار تن پودر ماهی وارد می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: هیچ کشتی خارجی برای صید اجازه ورود به آب های سرزمینی ایران را ندارد.