آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۹
شهرستان ها
۷

معاون استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای 44 طرح برای نجات دریاچه ارومیه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی از اجرای 77 کیلومتر طرح برای هدایت سالانه 725 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه خبر داد.

تبریز- خبرنگار کیهان: «رحیم شهرتی فر» گفت: برای ورود این مقدار آب 77 کیلومتر تونل حفاری و یا لوله گذاری صورت می گیرد.

وی افزود: با تکمیل تونل «زاب» که نیاز به 33 کیلومتر حفاری دارد و نیز لوله گذاری 40 کیلومتری برای مدول دوم تصفیه خانه تبریز، هر سال 725 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

به گزارش استانداری آذربایجان شرقی شهرتی فر تصریح کرد: تاکنون 17 کیلومتر از تونل کار شده و با تکمیل آن سالانه بیش از 600 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه می شود.

وی افزود: با اتمام مدول دوم تصفیه خانه تبریز نیز که برای آن 40 کیلومتر لوله گذاری می شود و لوله های مورد نیاز خریداری شده اند، هر سال تا 125 میلیون مترمکعب پساب به دریاچه خواهد ریخت.

شهرتی فر گفت: 44 طرح برای نجات دریاچه ارومیه در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ما وی در عین حال اظهار داشت: طی سال های 84 تا 92 حدود 314 سانتیمتر از سطح آب دریاچه کاسته شده و تاکنون برای عملیات «نجات دریاچه ارومیه» 12 هزار میلیارد ریال بودجه بمصرف رسیده است. این گزارش حاکیست: عملیات مدول دوم از خرداد 95 آغاز شده و 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 1 میلیون نفر را تحت پوشش ظرفیت 207 هزار مترمکعبی خود قرار خواهد داد.