آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: احتمال به صفر رسیدن ذخیره سد زاینده رود وجود دارد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تامین آب شرب حوضه آبریز زاینده رود باید به دنبال منابع جایگزین بود. وی با اشاره به کاهش بی سابقه بارندگی در حوضه آبریز زاینده رود افزود: احتمال اینکه در پایان سال آبی حجم ذخیره سد زاینده رود به صفر نزدیک شود، وجود دارد.

اصفهان- خبرنگار کیهان: حمیدرضا جانباز در ششمین جلسه کمیته بحران آب در استان، با اشاره به مواردی که منجر به مهار تنش کم آبی در اصفهان می شود، اظهار کرد: بررسی ها حاکی از آن است که کاهش بارندگی در حوضه آبریز زاینده رود در 70 سال گذشته بی سابقه بوده است، بنابراین برای تامین آب آشامیدنی این منطقه باید تلاش مضاعف کرد و تمام توان و تخصص را به کار برد تا از این چالش به سلامت عبور کرد.

وی با بیان اینکه با تدبیر باید بحران کم آبی حوضه آبریز زاینده رود را مهار کرد، افزود: باید با اقدامات فرهنگی متنوع مردم را آگاه به بحران کم آبی در فلات مرکزی کشور کرد تا مسئله کم آبی در کشور بهانه ای برای دشمنان خارجی و داخلی نظام نشود تا نظم و آرامش را در کشور نشانه گیرند.

جانباز به جلساتی که با حضور شش وزیر پیرامون حوضه آبریز زاینده رود برگزار می شود اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه مقرر شد با توجه به کاهش بی سابقه بارندگی در حوضه آبریز زاینده رود میزان کاهش تخصیص آب شرب در ماه های آینده 10/1 درصد به 15 درصد افزایش یابد چرا که احتمال اینکه در پایان سال آبی حجم ذخیره سد زاینده رود به صفر نزدیک شود، می رود.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال منابع جایگزین برای تامین آب شرب مردم بود، تصریح کرد: در این راستا شناسایی چاه ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، هم چنین باید علاوه بر شناسایی چاه های جدید، حفر چاه و تجهیز آن باید از استفاده از آب شیرین کن ها در چاه هایی که امکان استفاده از آن می رود بهره مند شد.