آرشیو پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۰۶۳
سیاست
۳
چهره

محسنی اژه ای: قوه قضاییه به موضوع حصر ورود نداشته است

نشست های سلسله وار غلامحسین محسنی اژه ای در دانشگاه ها ادامه دارد. اگرچه چندی پیش یکی از نشست های سخنگوی قوه قضاییه در دانشگاه حاشیه هایی ایجاد کرده بود: با این حال سخنگوی دستگاه قضا همچنان به دیدار دانشجویان ادامه می دهد. روز گذشته نیز به مشهد رفت تا برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی کند. همچون گذشته در مورد پرونده احمدی نژاد از او سوال شد. به یکی دیگر از سخنرانی هایش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: وقتی در خصوص پرونده احمدی نژاد در یکی از دانشگاه ها از من سوال شد گفتم در عدم رسیدگی به این پرونده حکمتی وجود دارد که در آینده مشخص می شود.

او در ادامه افزود:

ما هیچگاه نگفته ایم این اقدام به مصلحت نیست

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به طولانی بودن برخی رسیدگی ها در قوه قضاییه گفت: برخی پرونده ها نیاز به نظر کارشناسی دارند. در بسیاری پرونده ها مردم دوست دارند مسوول مستقیم پرونده را ملاقات کنند که به دلیل محدودیت هایی این امکان فراهم نیست. محتوای برخی پرونده ها را به دلیل موانع قانونی یا رعایت حریم شخصی نمی توانیم اعلام کنیم. تاکنون یادم نمی آید گفته باشم بررسی پرونده ای به مصلحت نیست یا آن را به تاخیر انداخته ایم.

حکم بقایی در حال اجراست

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص حکم صادر شده برای یکی از مسوولان دولت احمدی نژاد گفت: در مورد آقای بقایی حکم صادر شد و دادگاه تجدیدنظر آن را تایید کرد و در حال حاضر وی در زندان دوران محکومیت را می گذراند. دادگاه تجدید نظر تنها در یک مورد اعلام کرد موضوع نیاز به شاکی خصوصی دارد و در دو مورد نیز اعلام شد بررسی مشمول زمان است و در این موارد حکمی برای آقای بقایی داده نشده است.

تا وقتی مصوبه شورای عالی امنیت ملی باشد نمی توانیم به حصر ورود کنیم

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به موضوع حصر اشاره کرد و گفت: این اقدام مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و قوه قضاییه در این خصوص تصمیم نگرفته و بعد از حوادث سال 88 پیگیری های لازم صورت گرفت و عده ای محکوم شدند و عده ای هم محکوم نشدند. در مورد حصر تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی وجود داشته باشد ما نمی توانیم وارد موضوع شویم. در زمان انتخابات برخی منکر تصمیم شورای عالی امنیت ملی در این خصوص شدند که این تصمیم را نمی توان انکار کرد.