آرشیو پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۲
جهان
۷

رویداد

فیس بوک درگیر مسابقه تسلیحاتی

زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، در نشستی با اعضای کنگره آمریکا گفت شرکت او درگیر یک «مسابقه تسلیحاتی» با گروه های حمایت شده از سوی روسیه است؛ گروه هایی که تلاش دارند با سلطه بر فضای مجازی به انتخابات و افکار همگانی جهت دهند.

ضیافت شام مکرون با حضور حریری

سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در مذاکرات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در کاخ الیزه شرکت کرد.

اتهام زنی رئیس جاسوسی آلمان به مسکو

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان گفت، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دولت روسیه عامل حمله سایبری به شبکه های رایانه ای آلمان باشد؛ اما اذعان کرد که تایید صددرصدی آن دشوار است.

آغاز رزمایش «بزرگ» چین

ارتش چین رزمایش بزرگ خود را در سواحل جزیره هاینان در دریای چین جنوبی آغاز کرد. این رزمایش در حالی آغاز شده که تنش ها در منطقه مناقشه برانگیز دریای چین جنوبی ادامه دارد.

لغو ممنوعیت صدور روادید برای چاد

کاخ سفید در اطلاعیه ای گفت که بر اساس ارزیابی ها، رئیس جمهوری با امضای فرمانی اعلام کرد که جمهوری چاد نحوه مدیریت بررسی سوابق و هویت متقاضیان گذرنامه و همکاری اطلاعاتی با آمریکا در این زمینه را تا سطح ضوابط مد نظر این وزارتخانه بهبود بخشیده است و در نتیجه «شهروندان چاد بار دیگر می توانند برای سفر به آمریکا روادید دریافت کنند».

دیدار میانجی سازمان ملل با پسر صالح

فرستاده سازمان ملل به یمن در ابوظبی با پسر علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن، دیدار و درباره تحولات یمن گفت وگو کرد.