آرشیو پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۱
جهان
۶

حمله پهپادی به تاسیسات نفتی و یک فرودگاه سعودی

یگان پهپادی یمن، دیروز در یک ابتکار عمل جدید فرودگاه ابها در عسیر عربستان و تاسیسات نفتی آرامکو در جیزان را هدف قرار داد. پایگاه خبری شبکه المسیره یمن در خبری فوری اعلام کرد با پهپاد قاصف یک، فرودگاه ابها در عسیر را هدف قرار داده و اکنون تمام پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است. در ادامه این خبرآمده بود، پهپاد قاصف-یک به تاسیسات نفتی آرامکو در جیزان نیز حمله کرده است.شرکت آرامکو عربستان سعودی ساعتی پس از شلیک موشک انصارا... اعلام کرد این شرکت «در حال انجام کارهای خود به شکل طبیعی و عادی است.»

اواخر سال 95 بود که پهپاد تهاجمی قاصف یک ساخت یمنی ها رونمایی شد. رهبر انصارا... در همان زمان وعده داد این پهپاد ارتقا یابد تا بتواند مسافت های طولانی را طی کند. هم اکنون این پهپاد، 250 سانتی متر طول دارد و طول بال هایش 300 سانتی متر است. زمان پرواز آن 120 دقیقه و برد آن 150 کیلومتر است. نوع موتور آن بنزینی است و می تواند 30 کیلوگرم مواد منفجره حمل کند.

دوم فروردین جاری نیز یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد از نوع بدر یک را به تاسیسات شرکت نفت آرامکو در استان نجران عربستان شلیک کردند. سخنگوی ارتش یمن در پی این حمله گفت: «تاسیسات اقتصادی متجاوزان تا زمانی که محاصره و تجاوز آنها به یمن ادامه داشته باشد در تیررس موشک یمنی ها خواهد بود. ائتلاف متجاوزان از ارتقای توانایی های نظامی بازدارنده یمنی ها و تلاش ها برای ارتقای هرچه بیشتر آن واقف است. ما امروز به لطف الهی قوی تر و استوارتر هستیم و سال آینده سال پیروزی است.»

روز گذشته شرکت نفتی آرامکوی عربستان رسما در بیانیه ای اعلام کرد همه تاسیسات این شرکت در جازان در جنوب این کشور بدون هیچ گونه مشکلی به فعالیت خود ادامه می دهد.

منابع خبری می گویند، طی ده روز اخیر دست کم 33 نفر از نیروهای نظامی عربستان سعودی در جنگ یمن کشته و 12 نفر دیگر زخمی شده اند.