آرشیو پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۱
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
ماه بعد

زن نابینا در تئاتر شهر

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از اول اردیبشهت زیر پاهای الهام کردا و صابر ابر، جایی است برای روایت یک داستان تلخ اما تاثیرگذار.

آنهایی که اسفندماه دو سال پیش نمایش مالی سویینی را در مجموعه ایرانشهر تماشا کرده اند می دانند این تئاتر داستان زندگی زنی نابینا است که به اصرار همسرش، چشم هایش را جراحی می کند. مالی سویینی زن میانسالی ست که از ده ماهه گی بر اثر آب مروارید نابینا می شود. تا زمانی که شوهر ماجراجویش فرانک قصد عمل چشم هایش را ندارد، در زندگی اش همه چیز آن طور پیش می رود که باید. فرانک او را نزد دکتر رایس می برد. پزشکی ماهر اما ویران که زنش ترکش کرده. مالی بینایی اش را به دست می آورد و هیجان ها، هراس ها آغاز می شود: این جهان مرئی هیچ ارتباطی به ادراک سرانگشتان مالی ندارد. جهانی پر از حرکت، جهات جغرافیایی، نور و تکانه ها.

این نمایشنامه را براین فری یل نوشته، حمید احیاء آن را به فارسی برگردانده و مرتضی میرمنتظمی قصد دارد یک بار دیگر با بازی الهام کردا، صابر ابر و عباس جمالی آن را با طراحی متفاوت در تئاتر شهر به صحنه ببرد. به این وصف آنهایی که قبلا نمایش را دیده اند شاید بتوانند دوباره شکل متفاوتی از آن را تماشا کنند. میرمنتظمی پیش از این نمایش هایی چون «ابرها»، «زن مرد» و «فرکانس» را کارگردانی کرده است و نمایش «پی دو» از این کارگردان پرفروش ترین نمایش سال 93 در تالار حافظ بوده است. در تالار حافظ اجرا شد و پرفروش ترین نمایش سال 93 در تالار حافظ شد.