آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۲
جهان
۶

اوضاع عادی دمشق پس از حملات

حملات تجاوزگرانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه هیچ تاثیری بر زندگی عادی مردم سوریه نداشت و حتی اراده آنها را در پشتیبانی از دولت و مقابله با توطئه ها و حملات بیگانگان قوی تر کرد.

در پی تجاوز کشورهای غربی به سوریه حساب کاربری ریاست جمهوری سوریه در توییتر فیلمی از ورود بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به محل کار خود را منتشر کرد. همچنین رسانه های سوریه گزارش دادند ده ها نفر از ساکنان دمشق، پایتخت این کشور به خیابان ها آمدند تا حمایت شان را از دولت قانونی بشار اسد به نمایش بگذارند.

مشارکت کنندگان در این تجمع، همچنین تجاوز نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس را به سوریه محکوم کردند.

به گزارش رسانه های سوریه، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم کشورشان متعهد شدند از نظام و ارتش سوریه در برابر تجاوز آمریکا و کشورهای غربی دفاع کنند. تصاویر منتشر شده در رسانه های سوریه حکایت از آن داشت که زندگی عادی در میدان های عمومی دمشق به طور طبیعی و روزمره جریان دارد.

برخی منابع خارجی نیزگزارش دادند، جنبش کنشگران ضد جنگ ایالات متحده آمریکا (UNAC) دیروز با محکوم کردن حمله موشکی این کشور با مشارکت فرانسه و انگلیس به سوریه اعلام کردند قصد دارند روز یکشنبه (امروز) در ده ها شهر آمریکا علیه این حمله تظاهرات اعتراض آمیز برپا کنند. از سوی دیگر مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق در محکومیت تجاوز آمریکا و متحدانش به سوریه از مردم عراق خواست تا روز یکشنبه (امروز) در همبستگی با مردم سوریه تظاهرات برگزار کنند.