آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۲
سینمای ایران
۱۱

جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلمی ویژه برای فوتبال دوست ها

فیلم های خارجی «شور متحد»، «نادیده» و «زندگی در گذشته پیش رو» در بخش «نمایش های ویژه: دنیای ما» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید. در این میان فیلم شور متحد، اثری درباره فوتبال و فیلمی برای علاقه مندان این ورزش پرطرفدار است.

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال بخشی با نام «نمایش های ویژه: دنیای ما» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درنظر گرفته شده است که در این بخش سه فیلم «شور متحد»، «نادیده» و «زندگی در گذشته پیش رو» به نمایش درمی آید. «شور متحد» ماجرای گروهی از جوانان مستقل و پرشور اروپایی است که برای جامه عمل پوشاندن به یک پروژه جاه طلبانه گرد هم آمدند؛ فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا). این فیلم قصه ژول ریمه، ژائو هاوه لانژ و سپ بلاتر است که به ندای قلب و احساس خود گوش دادند، شک و تردید را کنار گذاشتند و با موانع و سختی ها جنگیدند تا درنهایت رویای جام جهانی را به واقعیت بدل کردند.

فیلم شور متحد به کارگردانی فردریک اوبورتین، محصول سال 2014 فرانسه است. فردریک اوبورتین چهارم ژوئن 1962 در مارسی فرانسه به دنیا آمد.

تکمیل فیلم های ایرانی در «جشنواره جشنواره ها»

فهرست فیلم های ایرانی پذیرفته شده در بخش «جشنواره جشنواره ها» سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تکمیل شد. در بخش «جام جهان نما» یا همان «جشنواره جشنواره ها» در کنار آثاری از دیگر کشورها فیلم های ایرانی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه، «راه رفتن روی سیم» ساخته احمدرضا معتمدی و «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی پذیرفته شده و در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آیند.

از بین این آثار برخی اولین نمایش جشنواره ای خود را پیش از این در ایران داشته اند و برخی دیگر نیز اولین رونمایی خود را در جشنواره های خارجی چون برلین تجربه کرده اند.

فیلم های خارجی بخش جشنواره جشنواره ها نیز نوعی خانواده، غول، مربی زندگی، معجزه، فراموشی می سراید، روزی روزگاری در نوامبر، غرش، رستاخیز، هرگز ترکم نکن، حفار و آن سوی واژه ها هستند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.