آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۸
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

آغاز ثبت نام بن کتاب دانشجویی

امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آغاز ثبت نام بن های خرید کتاب دانشجویی و طلاب خبر داد. ثبت نام متقاضیان از پنجشنبه سی ام فروردین ماه آغاز شده و تا ساعت 24 دوم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. دانشجویان و طلاب می توانند در بازه زمانی ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام بن کارت دانشجویی به آدرس bon. tibf. ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

برگزاری جشنواره آنلاین موسیقی

مسعود نصیری، از هنرمندان فعال موسیقی شمال شرق کشور از برگزاری اولین جشنواره آنلاین موسیقی کشور با حضور هنرمندان شناخته شده موسیقی ایران خبر داد.«شکوفا» اولین جشنواره آنلاین موسیقی کشور است که پس از یک سال مطالعه و بررسی با حضور شناخته شده ترین استادان و هنرمندان موسیقی ایران از بهار 97 فعالیت خود را آغاز کرده است.

پنج جایزه امریکایی به «گذر موقت»

فیلم سینمایی «گذر موقت» به کارگردانی افشین هاشمی که شهریور امسال بر پرده سینما ها بود، نامزد دریافت پنج جایزه در جشنواره فیلم عشق (Love Intenational Film Festival) درامریکا شده است.افشین هاشمی در دو بخش بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی، اسماعیل محرابی و مسعود کرامتی به عنوان بهترین بازیگر، اصغر رفیعی جم برای جایزه بهترین فیلمبرداری و همچنین مهدی رحمانی تهیه کننده فیلم برای بهترین فیلم نامزد جایزه این جشنواره شده اند.

معرفی برندگان جایزه پولیتزر 2018

برندگان نهایی جایزه معتبر پولیتزر در بخش های گوناگون در حالی اعلام شد که جایزه بخش ادبیات داستانی به رمان «کمتر» نوشته «اندرو شین گریر» رسید و «جیمز فورمن» نیز به عنوان برنده جایزه بخش ادبیات غیرداستانی برای کتاب «زندانی کردن خویشتن: جنایت و مکافات در سیاهپوستان امریکا» معرفی شد. در بخش نمایشنامه «هزینه زندگی» نوشته «مارتینا ماجوک»، در بخش تاریخ «خلیج: ایجاد دریای امریکا» اثر «جک ای.دیویس» و در بخش زندگینامه «آتش های چمنزار» به قلم «کارولین فریسر» موفق به کسب جایزه پولیتزر در سال 2018 شدند.جایزه بخش شعر نیز به «نیمه روشن» مجموعه شعر بین سال های 1965 تا 2016 از «فرانک بیدارت» رسید.