آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرکل انتظامی، امنیتی و امورمرزی استانداری خوزستان: آلودگی 36 هزار هکتار از اراضی خوزستان به مین

مدیرکل انتظامی، امنیتی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: 36 هزار هکتار از اراضی خوزستان آلوده به مین که کار پاکسازی آنها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست هماهنگی پاک سازی اراضی آلوده به مین استان خوزستان که با حضور جلسه معاون امنیتی استاندار خوزستان، مدیرکل انتظامی، امنیتی و امور مرزی استانداری خوزستان، نماینده مرکز مین زدایی کشور، نمایندگان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان های دارای اراضی آلوده برگزار شد.روند پاکسازی اراضی آلوده به مین در خوزستان و موانع و مشکلات پاکسازی اراضی آلوده باقی مانده مورد بحث قرار گرفت که یکی از نکات مهم این موضوع، بحث بیمه منازل تخلیه شده در محدوده حاشیه شهر خرمشهر جهت پاکسازی بود که بنا شد تمامی این منازل تحت بیمه قرار بگیرند و این موضوع نیز توسط منطقه آزاد اروند تامین اعتبار شده است.

مدیرکل انتظامی، امنیتی و امورمرزی استانداری خوزستان در این نشست گفت: از سال 85 تا 96 در مجموع بیش از 226 هزار هکتار از اراضی خوزستان پاکسازی شده و حدود 36 هزار هکتار باقی مانده است که کار پاکسازی آنها نیز ادامه دارد.

وی افزود: در تاریخ مذکور و در جریان عملیات پاکسازی، 19 نفر از عوامل پاکسازی به شهادت رسیده و 199 نفر مجروح شده اند و از مردم عادی و محلی نیز 54 نفر فوت شده و 200 نفر مجروح شده اند.