آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۵
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
همسایه ها

جاده دوطرفه فرهنگ در مسیر بغداد تهران

آن هشت سال و آن چند سال حاکمیت رژیم منحوس بعث را اگر کنار بگذاریم، باید بگوییم ما و عراقی ها همیشه برادرانه دیواربه دیوار هم زندگی کرده ایم. این برادری طبعا ملازمات فرهنگی هم داشته است. مگر می شود بدون قرابت هایی در فرهنگ، برادری کرد.

از همین رو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حالا به بغداد رفته تا درباره تحکیم این روابط با مقامات آنجا دیدار کند. او آنجا گفته به دنبال ایجاد مینه های جدید همکاری فرهنگی میان ایران و عراق است.

آن طور که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش داده، سیدعباس صالحی دوشنبه (27 فروردین) در بدو ورود به بغداد گفته در این سفر با بررسی توافق ها و همکاری های موجود، دنبال تقویت آن و نیز بررسی زمینه های جدید همکاری خواهد بود. او از ملت عراق به عنوان ملتی غیور و مقاوم یاد کرده و پیروزی بر تروریسم و داعش را به دولت و ملت این کشور تبریک گفته است. صالحی افزوده: روابط فرهنگی ایران و عراق بسیار کهن و عمیق و به دیرینگی تاریخ دو کشور است و پس از سقوط رژیم بعث در عراق، در مسیر رشد و تقویت قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تفاهم نامه هایی که تاکنون میان دو دولت امضاء شده، اشاره کرده و گفته: این توافق ها پایه های خوبی برای ارتباطات فرهنگی پدید آورده است و ما در صدد تقویت آن هستیم. در این سفر تلاش می شود تفاهم نامه های موجود ارزیابی شود و بسیاری از کارهای انجام شده تقویت و در برخی حوزه ها نیز گفت وگوهای جدید انجام شود و زمینه های همکاری جدید شکل بگیرد.

سیدعباس صالحی با تعدادی از معاونان خود عصر دوشنبه به منظور دیدار با فعالان و نخبگان فرهنگی و هنری عراق و زیارت، وارد بغداد پایتخت عراق شد.

جابر جابری، قائم مقام وزیر فرهنگ عراق در فرودگاه بغداد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال کرد.