آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۵
اقتصادی
۴

بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی فعالیت های فرهنگی هنری و مطبوعاتی معاف از مالیات اعلام شد

بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، مصادیق فعالیت های فرهنگی (انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی و هنری) که از مالیات طبق قانون معاف هستند، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماده 139 قانون اصلاح مالیات های مستقیم به موضوع معافیت های مالیاتی استان ها و دریافت های نقدی و غیر نقدی بخش های مختلف اختصاص یافته است.

در بند (ل) این ماده قانونی فعالیت های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های ذی ربط مجوز دارند، نیز از مالیات معاف خواهند بود.

براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، انتشار کتاب که شامل: نویسندگی (تحقیق، تالیف، ترجمه، تصحیح گردآوری)، ویراستاری، صفحه آرایی، صفحه بندی، تصویرگری، کتاب، حروف چینی، بازآفرینی، خطاطی، طراحی جلد، بازنویسی اعم از کاغذی یا الکترونیکی (دیجیتالی)، تولید، پخش و فروش کتاب می شود از مالیات معاف است.

همچنین تولید، توزیع و نشر خبر و اطلاعات، تولید و گزارش خبر، عکاسی، نقد و بررسی خبر، خبرگزاری، تفسیر، تولید و پردازش اطلاعات، اطلاع رسانی از مالیات معاف شده و نویسندگی، گزارشگری، نقد خبر، تفسیر خبر، روزنامه نگاری، عکاسی، مطبوعاتی، تصویرگری مطبوعاتی، ویراستاری مطبوعات، ترجمه، طراحی مطبوعات، حروف چینی، گرافیست و کاریکاتور مطبوعات، طراحی و انتشار آگهی، مدیریت تحریریه مطبوعاتی، سردبیری، دبیری سرویس، نشر و فروش نشریات و مطبوعات نیز مشمول بخشنامه سازمان امور مالیاتی است. براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی؛ فعالیت های فرهنگی دیجیتال، جشنواره های قرآنی، فرهنگی و هنری، فعالیت های فرهنگی، قرآن و عترت، نمایشگاه ها، موزه های فرهنگی و هنری و قرآنی (اعم از دیجیتالی و غیره)، مراسم و مجامع فرهنگی، هنری و قرآنی اعم از دیجیتال غیره، فروش کتاب و کتابخانه عمومی و تولید، تکثیر، توزیع و نمایش فیلم (اعم از سینمایی و خانگی)، تولید، تکثیر، توزیع، اجرای صحنه ای موسیقی، پخش و فروش آثار صوتی و تصویری اعم از خانگی و تلویزیونی، تئاتر و نمایش صحنه ای و هنرهای تجسمی و سنتی از مالیات معاف است.