آرشیو شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۸
جهان
۷

رویداد

بازداشت یکی از عاملان حملات 11 سپتامبر

گزارش شده که یک جهادی سوری که تبعه آلمان است و با عاملان حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 ارتباط داشته، به وسیله کردهای شمال سوریه دستگیر شده است. یکی از فرماندهان ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که محمد حیدر زمار در بازداشت بوده و بازجویی شده است.

سوگند دیاز کانل به عنوان رئیس جمهور کوبا

رائول کاسترو با رای مجمع ملی کوبا رسما ریاست جمهوری این کشور را به میگوئل دیاز کانل واگذار کرد؛ از مجموع 604 نماینده این مجمع، 603 نماینده به کانل 57ساله که تنها کاندیدای جانشینی کاسترو در این سمت بود، رای موافق دادند. میگوئل دیاز کانل اعلام کرد: دست کم تا ماه جولای که مجمع ملی کوبا نشست مجددی خواهد داشت، کابینه کاسترو روی کار خواهد بود.

سفر رئیس ستاد ارتش قطر به عربستان

رئیس ستاد ارتش قطر در نشست فرماندهی مرکزی آمریکا در ریاض شرکت کرد. وزارت دفاع قطر در بیانیه ای اعلام کرد: این نشست به ریاست رئیس ستاد کل عربستان و فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا و با حضور روسای ستاد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اردن و مصر برگزار شد.

توافق دمشق با شورشیان بر سر غوطه

دولت سوریه و شورشیان مسلح بر سر اجرای آتش بس در غوطه غربی دمشق توافق کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، برخی منابع میدانی از توافق مقامات سوریه و گروه های شورشی مسلح بر سر آتش بس در غوطه غربی دمشق خبر دادند. این توافق شامل خروج همه تروریست های مسلح داعش و جبهه النصره و گروه های کوچک در غوطه غربی و تحویل سلاح از سوی آنهاست.