آرشیو شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۶۰
فن آوری
۸

مهلت رجیستری تلفن همراه پایان یافت

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد از امروز (اول اردیبهشت) تمام برندهای تلفن همراه حتی برندهای داخلی مانند جی ال ایکس، زیر چتر رجیستری قرار دارند.

حمیدرضا دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فارغ از نوع برند، تمام تبلت ها و گوشی های سیم کارت خور که قابلیت دریافت تماس یا پیامک را دارند، از امروز وارد طرح رجیستری می شوند.

وی همچنین متذکر شد: در ماه های گذشته شاهد بودیم که برخی بازرگانان متخلف گوشی های برند اپل را وارد کرده و باتری آنها را تغییر می دادند. بر همین اساس این گوشی ها اکنون در سامانه ما تقلبی محسوب شده و این گوشی ها به هیچ عنوان امکان سرویس دهی نخواهند داشت. همچنین هرگاه چنین مواردی از سوی شبکه شناسایی شود، قطعا ارائه سرویس به گوشی مربوطه متوقف شده و این گوشی ها قاچاق محسوب شده و پیگیری های لازم در این زمینه انجام می شود.

دهقانی نیا همچنین گفت: از زمان اجرای طرح رجیستری، 108 هزار و 588 آیفون، 10 هزار و 450 دستگاه گوشی موتورولا، 235 گوشی گوگل، 923 گوشی بلک بری، 20 هزار و 754 دستگاه گوشی ال جی، 79 گوشی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ، 43 هزار و 944 گوشی نوکیا و 25 هزار و 745 گوشی هوآوی بلاک شده اند و دیگر ارائه امکان خدمات به آنها وجود ندارد.