آرشیو شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۸
دیپلماسی
۱۵

رویداد

ولایتی: برجام، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد

ایرنا: علی اکبر ولایتی گفت: برخی کشورهای فرصت طلب منطقه، گاهی به نفع سوریه و گاهی علیه آن اقداماتی را انجام می دهند اما بدانند این سیاست ها ماندگار نخواهد بود. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره برجام تاکید کرد: اینها فکر می کنند که از طریق برجام می توانند به ایران فشار بیاورند و می خواهند از برجام، پوسته بدون محتوا باقی بماند که ما این را قبول نداریم؛ برجام؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و فکر نکنند که اگر از برجام خارج شوند، ایران پایبند می ماند؛ اگر برجام را پاره کنند، ما آن را به آتش می کشیم.

نتانیاهو: آماده مقابله هستیم

ایسنا: نخست وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد که ارتش ما آماده مقابله با تهدیدات است. به گزارش عرب 48، بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه این رژیم، مدعی شد: تهدیدات ایران را می شنویم، سربازان و نیروهای امنیتی ما آماده هر نوع تحولی هستند و هرکس به ما حمله کند با آن مبارزه می کنیم. او با بیان اینکه ارتش ما آماده است و مردم ما مقاومت می کنند، گفت: هزینه ها ما را از مبارزه باز نخواهد داشت و ما این هزینه ها را به دشمنان مان تحمیل می کنیم. نتانیاهو پنجشنبه هفته گذشته نیز در دیدار با برخی دیپلمات های خارجی، مدعی شد: ایران دشمن همه است؛ دشمن اسرائیل، دشمن جهان عرب و دشمن تمدن.

لندن در امور ایران دخالت داشته

ایرنا: «مالکوم ریفکیند» وزیر خارجه و دفاع سابق انگلیس در نشستی در مجلس عوام ضمن اشاره به تاریخ گذشته روابط انگلیس و ایران گفت: روابط دو کشور متاثر از نیاز لندن به نفت تهران بوده است. او که از سال 1995 تا 1997 وزیر امور خارجه بود، بوده و افزود: این مسئله در سرنگونی دولت مشروع و قانونی دکتر مصدق با کودتا به اوج خود رسید و همین مسائل باعث شده که ایرانی ها پیوسته به روابط با انگلیس با دیده شک و تردید بنگرند. وزیر اسبق امور خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه غرب هیچ گاه جایگاه و ظرفیت ایران را به درستی نشناخته، گفت که لندن طی صد سال گذشته، در امور داخلی تهران دخالت مستقیم و آشکار داشته است.