آرشیو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۶۱
فن آوری
۸

چگونه در فضای مجازی از هویت خود محافظت کنیم

هر کاربر در فضای مجازی دارای اطلاعاتی است که نشان دهنده هویت او است. این اطلاعات باید محرمانه باشد و از آن محافظت شود تا کاربر از آسیب های فضای سایبری در امان بماند.

به گزارش «ایران» یکی از راه های محافظت از اطلاعات هویت کاربر انتخاب یک پسورد قابل اطمینان و مناسب است تا احتمال هک شدن رمزهای به کار رفته در ایمیل و یا آی دی را کاهش دهد.

به گفته کارشناسان، کاربران نباید پسورد ساده ای انتخاب کنند، زیرا داشتن پسورد ساده (مانند 123456) کار هکر را راحت می کند و وی می تواند به آسانی پسورد ایمیل و آی دی کاربر را هک کند.

دوم اینکه کاربران نباید از مشخصات فردی برای پسورد استفاده کنند. چون اگر فرد دیگری مشخصات کاربر (مانند: نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، نام همسر و...) را داشته باشد، براحتی می تواند به آی دی فرد دسترسی پیدا کند.

مهم تر اینکه کاربر باید برای پسورد خود از ترکیب اعداد، حروف و نشانه ها (@#$%^&*) و فاصله(Space) استفاده کند تا امکان هک شدن را کاهش دهد.

البته قرار دادن رمز ترکیبی(اعداد، حروف و نشانه ها) بین دو تگ (مانند: <##>) و استفاده از کلید Alt (مانند: Alt+0140) تا حد زیادی مانع از فاش شدن رمز کاربر و لو رفتن اطلاعات هویتی وی می شود.