آرشیو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۸
سیاسی
۲

صالحی: همانند یک ارتش آماده ایم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: هر زمان نظام تصمیم بگیرد، مانند یک ارتش آماده حرکت هستیم، هرچند امیدواریم طرف مقابل سرعقل بیاید و کاری نکند که هم خودش و هم دیگران را به دردسر بیندازد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی در جمع خبرنگاران درباره توانایی های سازمان انرژی اتمی در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: همان طور که رئیس جمهور فرمودند از نظر فنی برای همه سناریوها آمادگی داریم.رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: البته بارها گفتیم - امیدواریم هیچ وقت این مساله پیش نیاید و ضرورتی نباشد که ما تصمیمات فنی اتخاذ کنیم به گونه ای آماده هستیم که طرف مقابل حیرت زده خواهد شد. صالحی تاکید کرد: این یک مبالغه یا یک شعار نیست، بنده هیچ وقت حرفی را نمی زنم که به آن اعتماد نداشته باشم، برای این که در این موضوع اعتبار نظام جمهوری اسلامی و اعتبار سازمان انرژی اتمی مطرح است.

ظریف: برنامه هسته ای را با سرعت بیشتری از سر می گیریم

وزیر امور خارجه کشورمان هم در واکنش به خروج احتمالی ترامپ از برجام گفت ما چندین گزینه آماده در اختیار داریم که یکی از آنها از سرگرفتن فعالیت های هسته ای با سرعتی بسیار بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در گفت وگو با تلویزیون سی بی اس آمریکا افزود: این گزینه ها آماده اجرا هستند و زمانی که مناسب باشد تصمیم می گیریم. وی در پاسخ به این که حتی با وجود مخالفت بقیه جهان، برنامه هسته ای خود را از سر خواهید گرفت، اظهار کرد: بدیهی است که بقیه دنیا نمی توانند از ما بخواهند به طور یکجانبه و یک طرفه به اجرای یک معامله فسخ شده ادامه دهیم.