آرشیو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۸
حوادث
۱۹

2 جنایت در پرونده سارقان تراکتور

همزمان با دستگیری اعضای باند سارقان تراکتور در همدان راز دو جنایتی که آنها مرتکب شده بودند نیز فاش شد.

به گزارش جام جم، سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از چندی پیش شکایت هایی در دستور کار پلیس قرار گرفت که نشان می داد افرادی درسطح استان، تراکتور سرقت می کنند. در جریان تحقیقات پلیسی رد مردی به دست آمد که از اهالی استان های جنوبی بود و به خرید چند دستگاه تراکتور از همدان اقدام کرده بود.

وی افزود: وی به پلیس آگاهی احضار شد و در بررسی قولنامه تراکتورهای خریداری شده از سوی وی معلوم شد مشخصات آن با تراکتورهای سرقتی مطابقت دارد.

با توجه به اعتراف های او فروشنده تراکتورها شناسایی و دستگیرشد. در جریان تحقیقات معلوم شد سرقت های مشابه تراکتور در ده سال اخیر در سطح استان همدان رخ داده است. در مرحله بعدی تحقیقات ردپای دزد حرفه ای به نام حمید در این پرونده به دست آمد. سرانجام او دستگیر شد و در بازجویی پلیسی اعتراف کرد،13 دستگاه تراکتور را پس از سرقت فروخته است.

وی ادامه داد:در ادامه تحقیقات پلیسی، شش نفر از همدستان متهم شناسایی و بازداشت شدند. آنها در بازجویی پلیسی به سرقت های مشابه با استفاده از سلاح گرم و چهار فقره سرقت ناکام مسلحانه که منجر به دو قتل شده بود، اعتراف کردند.

همچنین دو خریدار مال سرقتی هم بازداشت شدند. تحقیقات نشان می داد تراکتورهای سرقتی از طریق کامیون های باری از همدان به جنوب کشور منتقل و تحویل خریداران می شد.

کامرانی صالح گفت: پلیس همچنان در جست وجوی سرکرده باند به نام مجید بود که او نیز چند روز پیش دستگیر شد.