آرشیو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۸
ورزش
۱۶

جانشینان ونگر به صف شدند

بلافاصله بعد از آن که مشخص شد آرسن ونگر در پایان این فصل از آرسنال جدا می شود، مدعیانی که آماده جانشینی این مربی هستند، به صف شدند.

رسانه های اروپایی و بخصوص رسانه های انگلیسی شروع به گمانه زنی کرده اند. در حالی که آرسن ونگر اعلام کرده ترجیح او پاتریک ویرا هافبک سابق آرسنال است، رسانه ها به گزینه های دیگر فکر می کنند. تجربه تلخ روزهای بعد از سرآلکس فرگوسن و نتایج فاجعه بار دیوید مویس که پیشنهاد و سفارش مستقیم فرگوسن بود، موجب شده به پیشنهاد ونگر توجهی نشود. حالا رسانه ها از هفت نام حرف می زنند: یواخیم لو، توماس توخل، کارلو آنچلوتی، پاتریک ویرا، برندن راجرز، ماسیمیلیانو آلگری و لوییز انریکه گزینه های مورد نظر توپچی ها محسوب می شوند.

در میان این گزینه ها، انریکه جدی تر از دیگر گزینه هاست. نشریه دیلی میل مدعی شد لوییز انریکه، سرمربی 47 ساله ای که سابقه نشستن روی نیمکت رم و بارسلونا را دارد، جانشین احتمالی ونگر خواهد بود. این مذاکرات توسط رائول سانلهی، مدیر فوتبالی جدید باشگاه انجام شده که رابطه نزدیکی با انریکه دارد. آنها اخیرا در لندن، جلسه ای با یکدیگر در رستوران داشته اند و درباره حضور او در آرسنال صحبت کرده اند.

آرسنال قصد دارد مراسم خداحافظی شایسته ای برای ونگر برگزار و پس از 22 سال، بخوبی با این سرمربی کار را تمام کند. با این حال آنها امیدوارند حضور انریکه، مثل پپ گواردیولا که سیتی را متحول کرد و این فصل با این تیم به قهرمانی رسید، بتواند آرسنال را دچار تحول کند.