آرشیو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

معرفی داوران 4 بخش جشنواره پویانمایی تلویزیونی ایران

اعضای هیات انتخاب و داوران بخش های هویت بصری، جلوه های بصری، عنوان بندی و دانشجویی نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، در بخش هویت بصری، مسعود نجابتی، علیرضا پورشکوری و محمد روح الامین و در بخش جلوه های بصری، مجید شعبان پور، امیر سحرخیز و امیررضا معتمدی به عنوان اعضای هیات داوری معرفی شده اند. همچنین ابراهیم حقیقی، مجید یوسف زاده و امیر مهران اعضای هیات انتخاب و داوری بخش عنوان بندی خواهند بود و در بخش دانشجویی جشنواره نیز محمدعلی صفورا، احمد سفلایی، محمدامین همدانی و سمیه کاظم بیگی، آثار منتخب را معرفی و داوری می کنند. نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی اردیبهشت ماه امسال در همدان برگزار می شود.

صادرات فرهنگ با افزایش تولید انیمیشن های ایرانی

یک عضو هیات انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران گفت: با افزایش کیفیت تولیدات انیمیشنی امید است علاوه بر جذب مخاطبان داخلی با صدور این تولیدات، مخاطبان خارجی را نیز جذب و این گونه فرهنگ ایرانی را در جامعه جهانی تبلیغ کرد.

معین صمدی افزود: خرید و دوبله سریال ها و تولیدات خارجی برای پخش کنندگان قیمتی بسیار پایین تر از تولید چنین برنامه ای خواهد داشت، چرا که خیلی از تولیدکنندگان، تولیدات خود را با قیمتی بسیار پایین به کشورهای دیگر برای پخش می فروشند و البته از این کار اهداف خاصی دارند، مثلا این که بعدا محصولات جانبی تولیدات خود مانند اسباب بازی های شخصیت های کارتونی را تولید و صادر می کنند. این کار را ما نیز می توانیم انجام دهیم و نباید با پخش تولیدات خارجی این فرصت ها را از تولیدات داخلی بگیریم.